Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 November 2012 | Laos, Vangviang

De volgende bestemming na Luang Prabang is Vang Vieng. Deze plaats staat bekend om het tubing en de mooie natuur. Vanuit Luang Prabang is het 6 uur met een minivan. Prima te doen, dacht ik. Samen met Ashley, Sarah, Leah en een kiwi's stel (Richard & Lee). Hebben we de rit gemaakt.

De rit was zeer heftig. De weg was voornamelijk door de bergen heen met vele bochten, gaten in de weg en loslopend vee en kleine kinderen die aan de kant van de weg zitten.Sowieso zijn alle huizen in de bergen en tegen de weg aangebouwd. Wat geen probleem hoeft te zijn als de auto's rustig rijden. Maar dat was helaas niet het geval. Met 80 kilometer per uur door de bergen schuren, bijna meerdere kinderen en dieren aanrijden en vele hobbels in de weg. Die ochtend was mijn maag een beetje van slag dus dat zorgte voor extra effect tijdens de rit. Gelukkig ben ik niet ziek geworden, maar het heeft niet veel gescheeld. Soms is het rijden in een bus gewoon *piep*. Tijdens de dodemansrit is verder maar 1 kip aangereden, geen kinderen gelukkig. Al was Sarah wel een beetje van de leg, zij is immers vegetariër.

Toen ik twee jaar geleden in Vietnam was hoorde ik allemaal verhalen over Vang Vieng en Tubing (met een band over de rivier dobberen en bij de cafe's stoppen). Maar het is hier nu een compleet andere wereld. De cafe's zijn allemaal gesloopt of verbrand een je kunt wel tuben, maar dan zonder ergens te stoppen en wat te drinken / te feesten. Dit heeft de regering zo gedaan aangezien er vele toeristen zijn overleden tijdens het tuben. Nu is het wel een mooie rit, maar wel erg saai. Het stadje is ook erg leeg nu, een spookstad met leegstaande gebouwen. Gelukkig is het groepje waar ik nu mee reis met Richard en Lee erg gezellig en hebben we van het tuben een leuke ervaring weten te maken.

De eerste dag hier hebben we dus tubing gedaan en naar de bLue lagoon geweest. Gisteren hebben we eigenlijk niets gedaan, gewoon ontspannen en een film gekeken op de laptop en vandaag ga ik weer verder naar de 4000 Islands. De rit zal zo'n 18 uur duren. Hopelijk is de weg beter dan de rit hier naartoe. ;)

Richard en Lee en Leah gaan naar Vientiene (hoofdstad) Ashley en Sarah gaan met mij door naar 4000 Islands. Waarscijnlijk zien we de jongens weer in 4000 Islands. Zou leuk zijn.

tot de volgende blog

• 16 November 2012 - 12:44

Helma:

Gatver wat een rit had je niet de neiging om zelf achter het stuur te duiken? Tubbing heb je daar een filmpje van gemaakt of foto's. Nog 2 volle weken genieten veel plezier en dikke kus.

• 18 November 2012 - 20:28

Tim:

Hoi zus. Leuk Om te lezen dat je weer zoveel meemaakt.
    Geniet van je vakantie. Goede reis