drijvende dorp & Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Petra Bakker - WaarBenJij.nu drijvende dorp & Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

drijvende dorp & Angkor

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ondanks de eerste nacht, bevalt Cambodja me goed. De mensen zijn heel vriendelijk, de omgeving is heel mooi en het is niet verwesterd. Je ziet geen Mac of Starkbucks op elke hoek (je ziet ze helemaal niet). Het is echt Azië. En daar hou ik toch wel meer van dan zoals in Thailand. Laos was ook erg mooi en echt Azië, maar hier is meer te beleven.

Siem Reap is een gezellige plaats die erg vriendelijk is voor reizigers. Na de eerste nacht ben ik gelijk op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen en gelukkig een mooie kamer voor Ashley, Sarah en mij gevonden zonder rare mensen, gaten in het plafond en muizen. Maar heerlijk luxe bedden, schone en goede douche, airco en tv met zelfs BVN...(niet veel gekeken aangezien de dames niet echt vloeiend zijn in het Nederlands).

Bij Siem Reap heb je een aantal grote bezienswaardigheden. Na de eerste nacht hadden we eerst een relaxdag nodig en hebben we rustig aan het zwembad van een mooi hotel doorgebracht en lekker gegeten. Met de rit naar het zwembad toe hebben we onze tuk-tuk chauffeur Pow ontmoet. Hij heeft ons de andere dagen ook overal naartoe gebracht.

Na de relaxdag zijn we de volgende dag naar een drijvend dorp geweest. Erg apart om te zien dat een samenleving zich echt op het water bevind. Niet in bootjes of vlonders, maar allemaal huizen gebouwd op palen in het water. Het was mooi om meer van het 'echte' leven te zien.

Na het bezoeken van het dorp zijn we wezen lunchen in de stad en daarna door naar Angkor om de zonsondergang te zien. Bij het drijvende dorp was het vrij rustig qua toerisme, maar Angkor en helemaal de zonsondergang is toch erg druk. We moesten een berg op (dat deed Pow niet met de TukTuk, jammer) om dan bij een van de tempels de zonsondergang te bekijken. Helaas was het zo druk dat we niet bij de tempel zijn gekomen, maar een paar meter naar beneden op de berg was het uitzicht ook erg mooi. En de belevenis om tusssen de andere toeristen je plekje te vinden had wel een komisch effect. Gelukkig waren veel van de andere toeristen vanuit Azië, die zijn over het algemeen gezien wat kleiner en kan ik er makkelijk overheen kijken en foto's nemen.

Die avond hebben we het rustig aan gedaan, gewoon tv gekeken en kaartspellen gespeelt op onze kamer. De reden: we zijn de volgende ochtend de zonsopgang gaan bekijken in Angkor. Dit betekend: om 5 uur klaar staan! (vroeg dus).

Angkor zijn allemaal tempels. Het is een heel groot gebied met veel tempels. Wij hebben alleen de hoogtepunten gedaan. Het was nog al warm en veel luidruchtige groepen chinese toeristen. Die het liefste schreeuwen in je oog, je omver lopen en allemaal met het zelfde t-shirt lopen en hoed op. Lekker bij de groep horen en geen individueel zijn....

We hebben o.a. Angkor Wat, Angkor Thom en Ta Prohm (te zien in de Tomb raider film) bezocht. Het is heel mooi en indrukwekkend. Zeker als je bedenkt dat het zoveel jaar geleden is dat ze het hebben gebouwd. Ik heb natuurlijk te veel foto's genomen, dus dat wordt nog een aardige uitzoekwerk. De andere foto's van Thialand en Laos (een kleine selectie) heb ik al op facebook gezet. Het was erg mooi om er geweest te zijn. Siem Reap is een fijne plek en we hebben nu alleen maar wat hoogte punten bezocht, er valt hier nog zo veel meer te beleven. Helaas moet ik weer doorreizen om ook naar Phnom Penh en de killing fields te gaan en nog een paar dag strand te pakken. Ik heb een aardig hoog tempo met het doorreizen en dat begin ik nu wel te voelen. Dus binnenkort even bijtanken met een zwembaddag en afsluiten met het strand.

tot het volgende verslag in Phnom Penh (hoofdstad van Cambodja).

• 22 November 2012 - 21:38

Helma:

Hoi Petra, je hebt inderdaad een erg hoog reistempo. Ik ben benieuwd naar alle foto's.
    Reizen je 2 reisgenootjes met je mee of moet je verder alleen. Zorg wel dat je je rust neem anders kom je gesloopt thuis. Nog veel plezier. Dikke kuz