Lovely Lao - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Lovely Lao - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Lovely Lao

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 November 2012 | Laos, Luang Prabang

Vanuit Chiang Mai ben ik samen met Ashley en Sarah met een busje naar de grens van Thailand en Loas gegaan. Daar hebben we overnacht is een apart guesthouse. Het was wel erg gezellig en hebben we meerdere andere reizigers ontmoet. De volgende ochtend moesten we om 8 uur al bij de douane zijn. Ik had mijn visum al en hoefte alleen maar mijn Baht naar Kip te wisselen. 1 euro is 10.000 Kip. Ja dan voel je je ineens heel rijk.

De volgende twee dagen hebben we de Slow Boat genomen naar Luang Prabang. De bootrit was mooi, gewelidige uitzicht en goed gezeldschap. Het duurde wel heel lang en met weinig beenruimte. Dus echt top kunnnen genieten heb ik niet en ik was erg blij dat ik na 2 dagen even niet vast zat op een boot.

Met de boot zijn we aangekomen in Luang Prabang. Een mooi plaatsje in Laos. De mensen hier in Laos zijn erg aardig. Ze lachen altijd en niet omdat ze iets van je willen hebben. Ze helpen je met de weg vinden en hebben ons ook geholpen om het hostel te vinden. Die was helaas vol en zitten we nu in een guesthouse. Op de boot hebben we Lia ontmoet en is ook meegegaan naar het guesthouse.

Luang Prabang is een klein plaatsje met niet veel te doen in de avond. Nu is het in heel Laos zo dat alles om 11 uur 's avonds sluit. Behalve de bowlingbanen, die sluiten om 2 uur. Hoe dat is, moet ik nog beleven.

Gisteravond hebben we rustig aan gedaan. We zijn wat gaan eten aan de Mekong Rivier en een wandeling gemaakt over de Night Market.

Vandaag heb ik de beste dag tot nu toe van mijn reis gehad. We hebben na een heerlijk ontbijt bij een kleine bakkerij in de straat scooters gehuurd. We zijn met z'n vieren naar de Watervallen gereden. Daar hebben we heerlijk gezwommen en genoten van het mooie uitzicht en de waterval.

Op de weg terug naar Luang Prabang hebben we een paar stops gemaakt. Zo zijn we van de grote weg afgegaan en een zijstraat die niet verhard was in gereden en daar in een heel klein dorpje even rondgelopen. Zo zijn we naar de tempel geweest. De eerste tempel waar gaan andere toeristen waren en waardoor we ook erg werden aangestaard. Het was heel gaaf. De moniken waren erg vriendelijk en vonden het niet erg dat we foto's van hen maakte. Na de tempel te hebben bezocht, zijn we verder gegaan en hebben we onder andere ook even in een ander dorpje gekeken bij een lagere school. Met erg schattige kleine kinderen.

Zo'n niet georganiseerde trip, stoppen waar je zelf wilt, met een scooter door de mooie bergen en in de dorpjes zijn en in Luang Prabang zelf is echt zo gaaf. Ik geniet dan volop. Je ziet meer van het 'echte' leven van Laos en de prachtige natuur.

Vanavond gaan we nog lekker uiteten en morgen het stadje verder verkennen en dan weer op pad naar Vieng Vang. Ik zal binnenkort foto's plaatsen om deze site. (ik heb er al aardig wat gemaakt).

tot de volgende keer

• 12 November 2012 - 16:30

Helma:

Hoi Petra, wat een verhaal, 2 dagen op een slowboot met weinig beenruimte. Dan moet je aardig stijf zijn geweest. Maar je nieuwe vrienden, de omgeving rijden op een scooter, bezoek aan monniken maakt dan alles weer goed. Ben heel benieuwd naar de foto's. Veel plezier in Laos dikke kus

• 12 November 2012 - 18:12

Karin:

Hey Peet,

Wat 'n leuke verhalen allemaal!

Heb je Utopia al ontdekt? Misschien leuk ter afwisseling van het bowlen....bowlen ;-)?!).

Veel plezier daar nog, benieuwd naar de pic's!

Grtz.,
    Karin

• 13 November 2012 - 21:10

Guus:

Benieuwd naar de fotos!!

• 14 November 2012 - 16:52

Anja:

Ha Peet,
    Leuk om je verhalen te lezen! Ben ook nieuwsgierig naar je foto's! Heel veel plezier nog! Xxx