Relaxen in Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Relaxen in Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Relaxen in Chaing Mai

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

De sfeer in Chaing Mai is veel rustiger en meer ontspannen dan Bangkok. Het is een kleinere stad en mijn hostel bevind zich niet in het centrum. De sfeer in dit hostel is erg gemoedelijk. Iedereen hangt gezellig rond, vraagt andere mee om iets te bekijken of te doen.

Tijdens mijn tweede dag in Chaing Mai ben ik met Jay en Sarah naar de tempel geweest en hebben we vele rondjes gelopen in het oude centrum van de stad. Blijkbaar heeft Jay dezelfde tomtom als ik ;). Maar het mooie van steeds de weg kwijt zijn, is dat je ook andere straten en gebieden aan doet en zo veel van de stad ziet. Helaas is dat tegen lunchtijd niet altijd een voordeel. Na een goede lunch hebben we een masage genomen. Echt goed was de masage niet, gelukkig betaal je hier Thai-prijzen.

Vlakbij het hostel is een warenhuis. Het is altijd interessant om te kijken in andere landen hoe de warenhuizen daar zijn. Het is helaas niet zo heel anders dan van de westerse. In de supermarkt hebben ze wel een goede 'la place' maar dan Thai-style. Je koopt voedselbonnen. Haalt daarmee eten bij meerdere balies en als je over hebt van de bonnen, lever je ze weer in krijg je je geld weer terug. Goed eten voor weer prima prijs ;) Die avond ben ik in het warenhuis naar de film geweest en heb de nieuwe James Bond gezien. Was een leuke film.

Gisteren was een blessing ceremony in het hostel. Het hostel is recent verhuisd en gisterochtend was de zegening door 5 monniken. We mochten aanwezig zijn bij de zegening. Een paar regels waren: niet met je voeten naar de monniken zitten, beschaafd gekleed zijn, niet hoger zitten dan de monikken en natuurlijk telefoons uit. Het was mooi om zoiets mee te maken, maar 2 uur een zegening in het Thais is lastig te volgen. Na de zegening hebben we heerlijk gelunched en in de avond met zn alle BBQ-en.

Naast de zegening was het ook de dag van de verkiezingen in de VS. In het hostel verblijven meerdere Amerikanen. Van hun allemaal had alleen Jay gestemd. Hij moest al weg voordat de uitslag bekend was en was behoorlijk zenuwachtig. Door het tijdverschil konden we gedurende dag heel rustig de uitslag volgen.

Na het eten zijn we met een groep van 14 naar de bar geweest. Het feneomeen LadyBoy komt hier veel voor. Mannen die wel borsten hebben en vrouwelijk gekleed zijn, maar van onderen man zijn. Ze proberen de mannen te verleiden voor drankjes en geld. Ik fijn vond ik die sfeer niet, maar ik heb me verder wel vermaakt.

Vandaag is weer een rustige dag (mogelijk ga ik naar een meer of doe ik een kookcursus), morgen neem ik de slow boot naar Laos met Ashley en waarschijnlijk Sarah. Dan zal ik een paar dagen niet bereikbaar zijn.

Tot in Laos!

  • 08 November 2012 - 07:40

    Fredericke:

    Hoi Petra,
    Leuk om te lezen wat je meemaakt. Veel plezier op de boot en in laos!

    X Fredericke

  • 08 November 2012 - 15:35

    Helma:

    Hoi Petra, fijn dat je leuke reisgenoten hebt.
    Die inzegening van het hostel was wel super lang hé.
    Volg maar een kookcursus want daar hebben wij ook nog iets aan.
    Kunnen al je volgers het resultaat komen proeven.
    Een goede vaart naar Laos en hopelijk daarna een uitgebreid verslag van die tocht.
    Dikke kus van ons allemaal. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 November 2012 - 15:31

    Alex Telderman:

    Hey ouwe buur. Ik volg je reis verslag en wens je nog vele speciale dagen in thailand. Nog veel plezier daar! Het is tenminste wel warmer als hier. Weet niet of het daar ook droog is. Groetjes alex

  • 10 November 2012 - 15:31

    Alex Telderman:

    Hey ouwe buur. Ik volg je reis verslag en wens je nog vele speciale dagen in thailand. Nog veel plezier daar! Het is tenminste wel warmer als hier. Weet niet of het daar ook droog is. Groetjes alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 27289

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: