Enjoy the ride - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Enjoy the ride - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Enjoy the ride

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Normaal gesproken geniet ik niet van het zitten in een bus of welke vorm dan ook van openbaar vervoer. Ik vind het niet erg, ik maar er nu ook veel gebruik van in Nederland. Maar mijn ritueel is vaak met muziek op de reis maken.

Terwijl je aan het reizen bent zijn er momenten dat het genieten van een busreis niet mogelijk is, zoals mijn busreis van Bangkok naar Chiang Mai. 10 uur lang met een stevige Thia naast me die harder snurkt dan mijn ouders samen (en dat is aardig hard, sorry pa en ma).

Gelukkig zijn er ook mooie reismomenten. Zoals de bus die ik in Bangkok heb genomen naar de weekend markt. Voor 6,5 baht (omgerekend zo'n 20 cent) heb je een busrit van bijna een uur. Met zowat alleen maar locals. Een geweldige sfeer. Je kunt heerlijk staren naar mensen en iedereen lacht vrolijk terug. Met zo'n locale bus krijg je meer mee van het echte Bangkok. Gelukkg stopte de bus (nr 3) voor mijn guesthouse en kwam mijn richtingsgevoel niet ingeding ;)

De markt is enorm groot. 36 voetbalvelden groot. Dat in combinatie met mijn tomtom gevoel is natuurlijk een goede uitdaging. De markt was super. Veel dingen kunnne komen, mooie tassen enz. Maar ik heb me ingehouden aangezien ik nu in de eerste week van mijn reis zit en mijn tas niet zo licht is ingepakt als ik van te voren had gedacht.

Met busnummer 3 weer terug naar mijn guesthouse met nog een aantal uur te doden voordat ik met die 'geweldige' rit naar Chiang Mai. Om de tijd te doden ben ik wat gaan drinken met de mensen van de eerste avond in Bangkok en heb ik voor 100 Baht (3 euro) een knipbuurt gehad. En mijn haar zit nog goed ook. Heel fijn! En een ervaring rijker.

Na de lange busrit naar Chiang Mai met geen slaap kwam ik in de ochtend aan bij mijn hostel Spicy Taipackers (tanxs voor de tip Karin). In dit hostel kwam ik gelijk in contact met Jay en Rachel. Zij gingen die dag op Olifanten-tour. En ik ben gelijk meegegaan. Daar ging de geweldige rit verder. Met de olifanten-tour zijn we naar een opvang voor olifanten geweest, dus niet een show. Hier hebben we de olifanten gevoerd, bereden, schoongemaakt en met ze gezwommen. Omdat de groep te groot was kregen we prive tour en hebben we extra dingen mogen doen zoals het kappen van suikerriet in het bos, geleerd hoe je vuur maakt zonder aansteker.

Na de tour zijn we met een grote groep van het hostel zijn we gaan BBQ-en. Niet zoals ik had verwacht.. Maar het was een soort gourmetten in een grote hal met rare harde praat/muziek. Maar het was een hele ervaring en lekker eten. Na het eten zijn we terug gegaan en hebben we een paar potjes Shithead gespeelt. Een goede afsluiting van een geweldige dag. Tot zo ver geniet ik erg van de rit :)

  • 06 November 2012 - 08:28

    Helma:

    Geweldig, een markt van 36 voetbalvelden groot. Dat je daar de uitgang van hebt kunnen vinden vind ik knap. Je voelt je daar alweer thuis merk ik. De olifantentour moet ook bijzonder zijn geweest. Heb je al mooie foto's gemaakt? Ben héél erg nieuwsgierig (maar dat wist je al). Even voor de goede orde IK SNURK NIET!!!!!!!!!! Dikke kus.

  • 06 November 2012 - 20:56

    Nicole:

    Klinkt goed! Ben benieuwd naar foto's :) Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 27304

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: