Bangkok?!? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Bangkok?!? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Bangkok?!?

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 November 2012 | Thailand, Bangkok

Petra in Bangkok betekent, continu verdwaalt zijn. Nu kom dit waarschijnlijk de meeste vrij bekend voor. Toch is het hier helemaal een geval apart. Ik snap Bangkok logistiek gezien echt niet. Dus dat betekent; veel de tuk-tuk, motertaxi en gewone taxi nemen. Gelukkig is het hier meer betaalbaar ;)

Ik verblijf nu in de new merry v guest house en heb mezelf getracteerd op de duurdere kamer. De goedkope waren al weg, dus dan gaan voor iets meer luxe (nou ja luxe... ik heb een stopcontact). Mijn verblijfplaats bevind zit vlakbij de backpackersstraat en je ziet hier bijna alleen maar toeristen.

Echt fan van Bangkok ga ik niet worden. De mensen zijn aardig, al zetten ze je zoveel mogelijk af, er zijn mooie temples en het paleis te bewonderen. Het is ook erg druk, het stinkt en nogmaals ik verdwaal de hele tijd. ;)

Nadat ik gisteren was aangekomen heb ik een treinticket naar Chang Mai proberen te regelen. Helaas zat de trein al helemaal vol voor 3 en 4 november, dus ga ik met de nachtbus. In Vietnam en Australie heb ik deze ook goed overleefd dus ik heb goede hoop.

Na het regelen van de busticket ben ik naar het paleis geweest. Ik kwam blijkbaar behoorlijk laat aan. dus mijn bezoek moest in sneltreinvaart afgelegd worden. Tevens mocht je niet met een lange legging en rokje, dus moest ik daar kleding lenen. Dus als jullie binnenkort foto's zien, zien jullie de laatste toeristenmode... Het was erg mooi in het paleis en tempel en ik heb ondanks het haasten er van genoten. Je merkt dan dat je in een hele andere wereld bent.

's Avonds ben ik in een van de vele restaurants gaan eten. En daarna ben ik nog wat gaan drinken. Het leuke van hier is dat je snel en makkelijk contact legt. Uiteindelijk was de groep mensen uitgebreid naar 7. Erg gezellig. Helaas is Bangkok een vergaarbak van verschillende reisbetemmingen, dus samen verder reizen zit er niet in. Maar het was een goede avond.

Vandaag zou ik met een paar van de groep afspreken, maar helaas was er wat fout gegaan in de communicatie en heb ik ze niet kunnen treffen. Toch weer wennen, afspreken zonder telefoon en internet snel bij de hand. Zo waardeer je de moderne technologie wel weer.

Vandaag ben ik een trip gaan maken met de boot over de rivier. Ik had natuurlijk weer de verkeerde boot genomen en heb veel gezien nu, maar niet helemaal het plan. Ik wilde de toeristenboot (ja leek me wel zo handig), ik eindigde op een normale boot. Wat wel weer erg leuk was omdat je dat meer een inkijk krijgt in het 'gewone' leven en het scheelt veel geld. De reden dat ik de toeristenboot wilde nemen was, omdat daar duidelijk aangegeven staat waar je bent, naar toe gaat en wat je er kan zien. In de gewone boot totaal niet. Dus ik ging eerst de verkeerde kant van de rivier op...uiteindelijk (na een goed half uur) ergens uitgestapt en weer terug met een andere boot. En weer geen flauw idee waar ik uit moest stappen. Uiteindelijk heb ik maar gewoon ergens gegaan, naar mijn gevoel veel te laat. Stap ik van de boot af, loop het straatje uit, blijkt de halte recht voor mijn guesthouse te liggen. Voor het eerst in 2 dagen Bangkok wist ik gewoon de weg!!! (per ongeluk, maar toch) Dat was een geweldig moment voor een goede youtube hit... Ik heb over het algemeen gezien wel redelijk veel mimiek, maar nu...

Morgenavond om 7 uur ga ik met de bus naar Chang Mei. Overdag ga ik proberen de markten te bezoeken (als ik het kan vinden). Helaas was ik voordat ik weg ging van huis al niet lekker en het wordt er niet echt beter op. Dus vanavond maar enigzins vroeg naar bed is het idee. Maar het is altijd nog wachten wat de avond brengt ;)

Al met al zit ik goed in het vakantieritme. Het zou fijn zijn om in Chang Mei mensen tegen te komen om mee verder te reizen, al vind ik het zo als het nu gaat ook wel prima.

Tot de volgende update!

  • 03 November 2012 - 10:09

    Judith:

    Ha Petra,
    Ik zie je al helemaal lopen haha. Leuk te horen dat je weer lekker aan het genieten bent :).
    Fijne reis nog meid!

    X

  • 03 November 2012 - 13:52

    Kèren:

    Haha Petra! Ik ben ook iemand met een slecht richtingsgevoel, maar het is me toch altijd gelukt.
    Toen ik voor het eerst in Bangkok kwam vond ik het ook niks, maar als je het eenmaal leert kennen is het een geweldige stad! Maak ook is een fietstocht door Bangkok met Co van Kessel, echt geweldig en je iemand die je de weg wijst ;)
    Chang Mai is ook leuk voor een 2-daagse jungle tour en slapen bij een inheems volkje!

    Enjoy! x

  • 03 November 2012 - 19:19

    Helma:

    Hoi Petra, ja het is wel even wennen hé. Maar als je er wat langer bent zal het met je richtingsgevoel wel weer goed komen. Ben wel benieuwd naar dat toeristen outfit . Veel plezier en hopelijk vind je een lruke markt. Misschien hebben ze daar wel leuke tassen. Dikke kus van kns uit Utrecht.

  • 03 November 2012 - 19:19

    Helma:

    Hoi Petra, ja het is wel even wennen hé. Maar als je er wat langer bent zal het met je richtingsgevoel wel weer goed komen. Ben wel benieuwd naar dat toeristen outfit . Veel plezier en hopelijk vind je een lruke markt. Misschien hebben ze daar wel leuke tassen. Dikke kus van kns uit Utrecht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 27305

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: