Komen en gaan van vrienden en markten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Komen en gaan van vrienden en markten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Komen en gaan van vrienden en markten

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong is een fijne stad met veel afwisseling. Je hebt de gemakken van de Britsche invloed (op de borden staat de Engelse betekening enz), maar ook de charme van China. De markten, het voedsel (wat niet altijd fijn is)en de behulpzaamheid van mensen.

Nu ben ik goed op weg met dag 4 in Hong Kong. Lim en Celina zijn vertrokken. Lim ging gistermiddag door naar Taiwan en Celina is vanmorgen vertrokken. Het was erg leuk om met hun op te trekken. Door Lim heb ik een beter beeld gekregen van de Aziatische gebruiken en Celina was erg lachen. Die is helemaal in het leren van de Chineze taal. Hierdoor ken ik nu ook wat woorden...

Mai Dan (spreek je uit als my tan): rekening
Ni hoa: Hallo
Sin Sin: Dank je wel
Kampé: Atten
Yo: we hebben
Ne-yo: hebben we niet

Gisteren ben ik met Lim en Celina eerst naar Aberdeen gegaan. Een visdorp/haven en een korte boottocht gemaakt. Er was niet veel te zien behalve een visser die zijn waar schoonmaakte en verkocht. Daarna zijn we naar de langste roltrap gegaan in de wereld. Aangezien Hong Kong tegen / op bergen is gebouwd, moet je inventief zijn... Het was wel grappig, maar vooral erg gezellig. Daarna hebben we Lim afgezet bij het station. Lim is een rustige meid die niet snel emotie toont, maar bij het afscheid nemen kwam ze meer los.

's Avonds zijn Celine en ik nog een keer naar de Symphony of Lights gegaan (blijft leuk en kitsch), heerlijk luxe wezen eten en naar de barstraat gegaan. Daar was en is nu carneval. Het was erg druk en geheel niet Aziatisch. Na een lange dag en nacht zijn we heerlijk gaan slapen.

Vandaag is Celine helaas weer naar haar huis gegaan in China. Dus ik heb plannen gemaakt om mezelf te vermaken vandaag. Maar zoals gewoon in een hostel ben je niet snel/vaak alleen. Ik heb Hayley en Stefanie ontmoet Hayley komt uit Zuid-Afrika en Stefanie uit Duitsland. We zijn naar Stanley Market in Stanley Village geweest.

Het was een leuke plaatsje aan het water. Mooi plaatje, heerlijk weer en een leuke markt. Het leek wel meer op een europese badplaats dan in Azië.

Hayley en ik zijn helaas Stefanie kwijtgeraakt. Die liep graag in het eentje... maar ja dan loop je het risico dat geheel te doen. Dus naar zoeken zijn we maar terug gegaan. Niets ergs gebeurt hoor. Gewoon elkaar kwijt geraakt.

Na Stanley market zijn Hayley en ik naar de Jade-market geweest. Daar verkopen ze ja wel veel Jade.. dus het een en ander ingeslagen. Het was een leuke maar hectische markt. Na de Jade markt kwamen we op een gewone mart. Soort albert kuijp markt maar dan hier in Hong Kong. Dat vind ik altijd erg leuk en bijzonder. Het was opvallend netjes en hygiënisch voor Azië.

Door al die verschillende markten zie je meerdere kanten van een stad en hoe mensen leven. Het is een leuke stad waar je makkelijk in rond kunt lopen. Het is ook erg waardevol dat je steeds mensen van andere culturen ontmoet. Zij kijken anders naar alles dan dat ik (wij) dat doen.

Zo leer je ook andere dingen eten.. zo heb ik kippenkoekjes gegegeten (waren prima), cake van vogelnest (ook te eten) en koekjes van parelstof (erg droog)...

Nou dat was het weer voor deze keer. Ik ga nu wat eten.. iets westers waarschijnlijk na al dat vage gedoe..

liefs
Peet

• 14 November 2011 - 08:01

Mandy:

Hey Peet!

Klinkt leuk allemaal! veel plezier nog!

Xie

• 14 November 2011 - 08:01

Mandy:

Hey Peet!

Klinkt leuk allemaal! veel plezier nog!

Xie

• 14 November 2011 - 10:34

Mirjam Metz:

zo meid al een eindje op weg. Veel plezier en zorg dat je geen spleetoogjes krijgt van de zon.
    Ik hou je moesje wel in de gaten.

• 14 November 2011 - 17:14

Nicolette:

Heey Peet,

Wat leuk weer al die verhalen!!
    Geniet nog lekker.

Liefs xxx

• 15 November 2011 - 13:15

Greet En Wiebe:

We volgen je op de voet en wensen je
    een leerzame reis en heel veel plezier.

• 15 November 2011 - 17:32

Helma En Ed:

Wat een leuk stukje weer. Hong Kong zit er al weer op, op naar het volgende, Cairns . Ik ben benieuwd hoe Australie je gaat bevallen. Maar dat zal wel oké zijn. Je vrienden van vorige jaar in Vietnam zullen het ook wel leuk vinden om je weer te zien. Nu je duikdiploma halen maar kijk uit voor haaien. Een fijne tijd en doe de Aussies de groeten. Dikke kuz van ons

• 15 November 2011 - 18:21

Melanie:

He stoere wereldreiziger,

echt gaaf om dit zo te lezen!! Leuk ook dat je je ervaringen kunt delen met andere reisgenoten! Geniet lekker!!

kuzz