relaxen in Melbourne (met de zakdoek) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu relaxen in Melbourne (met de zakdoek) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

relaxen in Melbourne (met de zakdoek)

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 December 2011 | Australië, Melbourne

Na een lange dag reizen, wel 14 uur van Byron Bay naar Brisbane naar Melbourne ben ik eindelijk aangekomen in mijn volgende bestemming. Melbourne is een fijne stad met meer karakter. Het heeft relatief (voor Australië) historische gebouwen en veel leuke barretjes en winkels.

In Melbourne is het wel fris. Aangezien ik vooral gepakt had met de zomer in mijn hoofd, loop ik sinds Byron Bay in of mijn bruine broek of mn legging... zo fijn kleding keuze ;-) Maar gelukkig hebben ze hier veel leuke winkels en heb ik mezelf maar verwend met een nieuwe broek. Wassen van mijn bruine broek en legging was ook een optie. Toch gekozen voor een nieuwe broek ;-) hahahaha. Helaas was ik door de kou en het slapen in een tippie-tent-geval in Byron erg verkouden geworden. De vlucht naar Melbourne heeft daarbij niet echt geholpen. Dus ik heb de eerste twee dagen in melbourne voornamelijk met zakdoekjes gelopen en een fijne lopende neus met de altijd charmante rode-traan-oog.. Gelukkig zijn de laatste 2 dagen beter. Zowel qua gezondhied als qua temperatuur. Gisteren heb ik heerlijk in het park gelegen met muziekje op en boekje.. en goed kleurtje opgedaan (lees rood).

Melbourne is een fijne stad, het hostel The Nunnery is ook erg prettig. Ik zit in de suburb Fitzroy. Dit is een hippe buurt waar vooral de jonge Melbourners wonen. Er zijn leuke winkels en veel leuke tentjes om te eten en te drinken.
Judith verblijft ook in het hostel en we hebben al meerdere keren gebruik gemaakt van alle gezellige tentjes hier. We zijn wezen eten bij een vegetarische tent Lentels waarbij je betaald wat je vindt dat het waard is. Was erg lekker daar, de Amerikaan tegenover ons werd wel steeds irritanter, maar zorgnde voor veel Nederlandse grappen.

Gisteravond ben ik weer met Judith en twee anderen wezen eten een drankje gedaan. Allemaal in Fitzroy en erg gezellig en hip. We hebben shithead gespeelt (kaartspel), altijd goed!!

Dinsdag had ik afgesproken met Simone. Haar heb ik leren kennen in Vietnam. We hebben toen de tour naar Ha Long Bay gedaan. Het was erg gezellig en leuk om haar weer te zien. Ze heeft me een aantal leuke plekken in Fitzroy laten zien. Grappig om haar nu in haar eigen stad te zien. Als ik haar eerder had genaderd had ik ook gratis bij haar kunnen verblijven... maar ja. The Nunnery is ook leuk.

Naast leuke tentjes om te eten en te drinken, heb je in Melbourne mooie musea. Zo ben ik met Judith naar het melbourne museum geweest. Daar hebben ze verschillende tentoonstellingen. De gene die mij het meeste deed was over de Aboriginals in Melbourne. Zelfs in de jaren 70 werden kinderen weggehaald bij hun ouders om 'goed' opgevoed te worden en minder aboriginal.. erg intens. Alleen in cairns heb ik meerdere aboriginals gezien. Die waren er niet al te positief aan toe. Toch raar om te realiseren dat er pas in 2007 een formele excusses is gekomen van de regering naar het volk toe..

Later vanmiddag pak ik het vliegtuig naar Sydney. Nog een paar dagen daar en dan door naar huis.... In Sydney ben ik van plan om Jaan & Amy (leren kennen in Vietnam) en Bauer (niet Frans, maar duitse jongen leren kennen in Airlie beach) te ontmoeten. Ik heb er zin in. Hopelijk is het lekker weer in Sydney... Nu is het prachtig weer in Melbourne..

kuzz





  • 15 December 2011 - 13:54

    ** Krista **:

    Wat maak je toch een hoop leuke dingen mee! Enjoy! Tijd vliegt voorbij!

  • 15 December 2011 - 19:42

    Helma:

    Fijn dat het in Melbourne leuk was. Simone gezien en lekker bijgekletst natuurlijk. Ja een loopneus en rode traan oog. Het zit in de familie (heb ik ook altijd last van). Nu de laatste dagen in Sydney. De Opera bezoeken en heel veel foto's maken. Wel doen hoor. Doe Jaan & Amy de groeten en geniet van je laatste dagen Down Under.

    Neem een boekje mee van de musical die je gaat zien. Leuk voor je ma.

    dikke kuz en tot woensdag Heel erg vroeg :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 27364

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: