Genieten van Hippie-stijl in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Genieten van Hippie-stijl in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Genieten van Hippie-stijl in Byron Bay

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 December 2011 | Australië, Byron Bay

Dinsdag ben ik in Byron Bay aangekomen. Het is een strandplaatje dat bekend staat om de hippies, muziek en zweverige dingen. Je ziet in Byron ook allemaal oude hippies rondlopen / zitten, veel surfers en alternatieve mensen. Het is heel grappig om te zien hoe relaxed alles hier gaat.

Ik verblijf in the Arts factory hostel. Dit staat helemaal in sferen van de hippies en is erg bekend. Ik slaap in een soort tippie tent. Je hebt hier ook gewone dorms, maar ook allemaal rare soorten tenten waarin je kunt verblijven. De mensen hier zijn allemaal erg relaxes, ze surfen of zijn een didgerido aan het maken, aan het jammen of dansen. Allemaal een beetje apart voor mij, maar wel een hele belevenis.

De eerste avond dat ik in het hostel aan kwam was er een talent show. Geen Idols of zo, maar meer open mic-night. Zie de link van Youtube: http://www.youtube.com/playlist?list=PL7C5A06CAE86B76D5&feature=plcp
Deze mensen zijn erg getalenteerd! Wel heel gaaf!! Dus heb een gratis concert gehad de eerste avond in Byron Bay.

In het hostel kun je allemaal workshops volgen. Je doneert dan geld wat je het waard vind. Ik heb 3 workhops gedaan. Armband maken van een plant (wel grappig), Yoga (1,5 uur lang vermoeiend en spierpijn) en bushwakka tour (over het overleven in de outback). Het is erg leuk. Het heeft meerdere dagen geregent hier in Byron, maar door de goede sfeer in het hostel maakte het niet veel uit.

Ik heb ook leuke mensen hier leren kennen.Twee meiden uit Australië, een belg en jawel een Nederlander. Ik kan nu weer eens Nederlands praten. Ook met de belg hoor.. Die is trouwens heel blij nu. België heeft weer een regering. hahahha. Ook ben ik weer oud bekende tegen gekomen..Byron is niet zo groot..

Eergisteren ben ik na de vermoeiende maar leuke Yoga les met Tim (de belg) naar de vuurtoren geweest. Om daar te komen moet je eerst een uur lopen en vele treden beklimmen... Maar het uitzicht is het meer dan waard. Boven bij de vuurtoren kwam in Monica tegen. Ik ken haar van de bus naar rainbow beach en fraser Island. Erg grappig. Zij voelde zich op dat moment een beetje depri. Ze had niemand gevonden in Byron om mee op te trekken en ze was de volgende dag jarig. Dus erg toevallig en leuk dat we elkaar tegen gekomen zijn. Dus is ze met Tim (de belg) en mij meegelopen, koffie gedronken. 's avond ben ik met Monica en Peter (de NL-er) sushi gaan eten.. heerlijk! Was erg gezellig en met zo'n treintje waar de sushi opstaat. Erg grappig vooral als je moeite hebt met keuzes maken en dus de hele tijd net te laat bent met het pakken van het juiste bordje...
Peter ging eerder terug naar het hostel (moest duiken om 7 uur 's morgens) dus heb ik met Monica nog een paar drankjes gedaan en afgeteld voor haar verjaardag op het strand. Het was een leuke dag die heel anders is verlopen dan verwacht! Maar dat is altijd het leukste.

Gisteren was het voor het eerst in Byron weer mooi weer. Dus heerlijk op het strand gelegen, beetje proberen te zwemmen in de zee wat niet makkelijk is door de stroming. Het was een heerlijke relax-dagje. 's avonds ben ik met Peter naar een Vietnamees restaurant geweest en weer heerlijke Pho gegeten.

Vandaag moest ik vroeg opstaan voor mijn surfles.. jaja ik op een plank.. Het was echt super! Het is erg verslavend. en Ik ben er zo slecht in... niet normaal. Maar ik heb wel genoten. Ik ga in Sydney denk ik nog een keer surfen.. echt heel gaaf om te doen. Wel heeeeeeeel slopend. Vanavond is het mijn laatste avond in Byron Bay. Ik zou hier makkelijk nog twee weken kunnen blijven. Het hostel is erg relaxed, leuk stadje, gezellige mensen. Helemaal top.

Morgen ga ik eerst met de bus naar Brisbane, dan met de trein, om dan het vliegtuig te pakken naar Melbourne. Hopelijk is Jetstar niet zo slecht als ik van iedereen hoor..

In Melbourne zie ik Judith weer. Die verblijft in hetzelfde hostel als ik. Heb ik zin in. De tijd gaat nu wel heel snel. Nog even en ik ben weer terug in Nederland....

  • 11 December 2011 - 12:23

    Damaris:

    Peter en Petra haha. Moest er om grinniken. Leuk dat je Juud weer ziet! Doe haar de groetjes. Veel plezier daar. xx

  • 11 December 2011 - 13:54

    Nicolette:

    Heey Peet,

    Wat een super verhalen allemaal. Nog maar niet denken aan de reis terug naar Nederland hoor, gewoon nog lekker genieten!!

    Liefs xxx

  • 11 December 2011 - 19:16

    Mandy:

    Hey Peet,

    Klinkt super! Heel veel plezier nog!

    Kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 27380

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: