Laatste reisverslag van OZ en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag van OZ en Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag van OZ en Hong Kong

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

20 December 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Op dit moment ben ik aan het wachten op Hong Kong airport voor mijn vlucht naar Amsterdam. Ik heb net een vlucht van 9,5 uur van Sydney naar Hong Kong erop zitten.. De vlucht naar Amsterdam duurt 13 uur. Dus ik heb nog even te gaan. Ik heb wel weer aardig wat films enz bekeken (Hangover 2, Crazy Stupid Love, Friends with Benefits, Top gear Vietnam special en 2 afleveringen van Friends). Inderdaad weining slaap. Hopelijk lukt het de komende vlucht beter ;-)

Ik moet toegeven dat het nogal onwerkelijk is dat ik weer naar huis ga. Op een of andere manier voelt het nog niet zo. Al kijk ik wel uit om iedereen weer te zien, weer een boterham met lekkere kaas te kunnen eten enz. En niet een kapitaal voor alles moeten betalen. hahahaha

De laatste anderhalve dag die ik in Sydney heb doorgebracht zal ik nog even door nemen. Ik ben maandag naa de Harry Potter expositie geweest en ik vond het super. Ik ben nu eenmaal een fan/nerd. Ze hadden allemaal kledingstukken, toverstokken en andere dingen uit de films. Het was gaaf om te zien dat er zoveel details in de kostuums zit. Heel leuk. Ik was met Nathalie (engelse meid) en Jan (Deense gast die zijn 21ste verjaardag vierde). Het was grappig om te merken hoeveel fans/nerds er wel niet in het hostel verblijven. Veel mensen zijn geweest of willen nog gaan.

Het weer is niet super maandag dus heb ik de rest van de dag doorgebracht met etalages bekijken (te duur om echt te shoppen), koffie drinken en de verjaardag van Jan vieren door een taartje te regelen met kaarsjes en het halve hostel activeren om mee te zingen. (leuk voor Jan en zo hoor je mij tenminsten niet zingen). Jan vond het erg leuk. Ik wilde de laatste avond rustig door brengen dus ben ik gaan eten in het hostel in mijn eentje. Ik zat aan tafel met een Nederlander uit Amersfoort en een Ier. Uiteindelijk werd het als nog laat. Het publiek in de bar was nogal jong en wij waren toevallig alle drie 26 en dat was aan de oude kant kijkend naar de rest van de mensen. Dus dat zorgde voor grappige momenten. Zoals luid meezingen met een 90-jaren-hit waarbij de rest voornamelijk stil is.. leuk! Gelukkig konden we er zelf om lachen.

Dinsdagochtend was het moeilijk omstaan, tas inpakken en uitchecken. Nog lekker rond gelopen door de stad, koffie gedronken en in het hostel Finding Nemo kijken (regende weer). De film was erg leuk. Ik had al zin om de film weer te kijken aangezien ik nu de clownvis in het echt heb gezien en op het Great Barrier Reef ben geweest.

Toen werd het toch tijd om Sydney te verlaten en met de trein naar het vliegveld toe te gaan. Op het treinstation kwam ik Ro tegen. Zij zat in mijn groep op Fraser Island. Dat was wel even gezellig en grappig. Dat je net op het zelfde moment een treinkaartje wilt kopen. Dus met haar nog ff gekletst en daarna is het reizen weer begonnen. Ik kan/ moet straks weer mijn volgende vlucht nemen en dan ben ik weer in het Koude Nederland. Zal ff wennen zijn. Ik heb wel zin om meer kerstsfeer te zien/proeven/voelen. Dat miste ik wel in OZ.

Tot snel weer in Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 27371

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: