Laatste stop: Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Laatste stop: Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Laatste stop: Sydney!!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 December 2011 | Australië, Sydney

Als laatste stop op mijn reis doe ik Sydney aan. Na een korte vliegreis vanaf Melbourne hup naar Sydney. Het lukt me om in 1 keer zonder hulp te vragen het hostel te vinden. Altijd fijn!
Het hostel waar ik verblijf, Wake Up!, is nogal groot, duur maar goed verzorgd en gelijk bij het treinstation. Sydney is een compleet andere stad dan Melbourne. Waarbij Melbourne veel sfeer en voornamelijk barretjes en restaurants is, is Sydney meer zaken en toeristen. Maar ook erg goed vertoeven hier.
De eerste avond natuurlijk zoals overal eerst op zoek naar een supermarkt. Zorgen dat ik ontbijt enzo heb. Onderweg naar de supermarkt kwam ik lang een theater waar Mary Poppins speelt en ja wel hoor een (te duur) kaartje gekocht. Ik vond het geweldig! Leuke musical en een goede manier om je eerste avond door te brengen in Sydney. Kost wel een rib uit mn lijf, maar het was heel goed. Daar heb ik mezelf ook maar de cd en een cocktail cadeau gedaan. Als je geld toch al laat rollen, kun je het beter goed doen ;-)
De volgende dag (vrijdag) ben ik met de gratis city-walk-tour van het hostel meegegaan. Een wandeling van een goede 4 uur door Sydney. Het is ook een goede manier om allemaal mensen leren kennen. De tour werd geleid door een Draco Malfoy look-a-like. Erg grappig om te zien. En past goed bij mijn plannen voor maandag…(dan wil ik naar een Harry Potter expositie hier. Heel suf, maar heb ik wel zin in…)Na de tour hebben we een (gratis) drankje gedaan met de hele groep en nog een beetje blijven hangen. ’s Avonds ben ik naar een festival (markt) in de Rocks geweest samen met twee kamergenoten (die wakker werden van het omkleden van mij en heb ik ze maar meegevraagd voor de avond). Venla (van Withsundays) had me een sms gestuurd met de vraag of ik ook kwam. Erg leuk!! Dus samen met Velna, haar vriendje en dr moeder en zus en met mijn kamergenoten Greg (Zwitserland) en Gemma (England) hebben we genoten van de internationale eet kraampjes (ook poffertjes), de silentdisco en een goed drankje. Daarna ben ik met Greg en Gemma in een club nog wat drankjes gaan doen. Daar hebben we nog een paar andere Australiërs ontmoet. Was een gezellige maar lange dag uiteindelijk.
Gisteren (zaterdag) was ik van plan om naar de Chinese tuin te gaan, museum enz.. maar het was te lekker weer om binnen door te brengen. Dus ik heb lekker door Sydney gelopen. Bauer (van Fraser Island enz) was ook in Sydney aangekomen en samen hebben we veel van Sydney te voet gezien. Altijd leuk om (oude) bekende tegen te komen. Bauer slaapt bij Venla en haar familie op de bank . Kleine wereld zo.. ’s Avonds ben ik naar Kings Cross gegaan. Dat is de hoeren-buurt van Sydney. Ik werd daar opgehaald door Jaan en Amy (die ik ken vanuit Vietnam). Ze maakte zich zorgen dat ik daar even moest wachten. Ik heb geen prostitué aan het werk gezien.. of ik ben er aangewend door de Nederlandse regelgeving?!? Ik ben met Jaan en Amy mee geweest naar vrienden van hun en daar gezellig zitten kletsen, drinken en foute (kerst)nummers luisteren en meezingen. Daarna zijn we met ze allen naar een bar geweest in de buurt. Erg gezellig! Het was super om Jaan en Amy weer eens te zien. Het was als vanouds ook al heb ik maar 1,5 week met ze samen gereisd in Vietnam.

Vandaag ben ik naar Bondi beach geweest. Het weer was redelijk. Ik had me dacht ik goed ingesmerd, maar de achterkant van 1 been vergeten en ben ik slaap gevallen.. dus nu ff pijnlijden en straks 1 bruin achterbeen. Maar het was heerlijk ff relaxen na 2 lange dagen. 's Avonds ben ik met Bauer wezen eten. Dit keer een echt restaurant en dus duur. Maar ik het Kangaroe op en het was heerlijk...Ik heb het dit keer niet laat gemaakt, even rustig aan doen (2 avonden tot 3 uur ’s nachts doorgaan en om 9 uur dankzij alle 9 kamergenoten opstaan is nogal pittig voor mij ten minsten)…

Morgen ga ik naar de Harry Potter geval en waarschijnlijk lunchen met Amy en Tim ( Ken ik ook van Vietnam).

Ik ga niet echt nog een tour doen aangezien de musicalavond dat budget aardig heeft aangepast. Maar ik heb een top tijd. Veel leuke mensen hier en Sydney heeft genoeg andere dingen te bieden. Ik geniet!

  • 19 December 2011 - 09:04

    Oma Riet:

    Geniet nog lekker. Het verslag was weer grandioos. En als dit soms het laatste bericht was, wens ik je een goede terugreis. Tot ziens Oma.

  • 20 December 2011 - 15:25

    ** Krista **:

    Goh Peet, en dan zit het er alweer op. Wat is het snel gegaan, maar wat heb je een gave dingen meegemaakt!

    Geniet lekker van de kerst en oud & nieuw met je familie!

    Met liefs, Kris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 27301

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: