Morgen gaat het avontuur beginnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Morgen gaat het avontuur beginnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Morgen gaat het avontuur beginnen

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 November 2011 | Nederland, Utrecht

Morgen dan is het zo ver. Op naar Hong Kong. Om 10 over half 1 's middags vertrekt mijn vlucht.Dankzij de moderne technieken van het thuis inchecken hoef je niet meer 3 uur van te voren in te checken, maar 3 kwartier van te voren je bagage inleveren.. Heerlijk.


Nu druk bezig met het huis schoonmaken, planken voor Tim leeg maken (ja het is me gelukt om 2 planken in mn kast, hangdeel en in de badkamer een plank vrij te maken, een hele prestatie vind ik). Ik moet ook nog mijn nieuwe backpack definitief inpakken. Dat is zoals gewoonlijk een hele uitdaging. Want wat neem je wel mee en wat kun je ook thuis laten...

Vanavond komt mn moeder langs om te helpen met een kritische blik te werpen op wat ik allemaal wil meenemen. Altijd fijn. Haar kennende weet ze de selectie een stuk kleiner te krijgen.

Ik zie het al voor me.. 'Heb je echt 3 leggings, 6 topjes en 3 rokjes nodig? Je kunt dit toch niet combineren, dus...' Ja ondanks dat ik al vaak koffers heb ingepakt en 26 jaar ben, is het heel handig om een kritische blik erbij te hebben.

Ik was eigenlijk van plan om geen hostels te boeken. Vorig jaar ook niet gedaan en is prima gegaan. Maar een beetje voor onderzoek kan geen kwaad. Nou in Hong Kong zijn niet veel hostels die voor de 4 nachten die ik daar verblijf bedden vrij hebben... Toch een leuke gevonden en gelijk maar geboekt. Ik ga verblijven in hostel: Pandora after 80's... Dat ligt vlak bij het Victoria Park. Daar kun je elke ochtend Tai Chi beoefenen en zwemmen. Ik zie me al daar staat te Tai-Chi-en.. hahaha zeker een foto waard ;)

Link pandora after 80's:
http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Pandora-after-80s/Hong-Kong/56371

Voor in Cairns heb ik ook een hostel. Een goede vriendin van Damaris (a.k.a. Dam) Judith zit nu in Cairns en werkt bij een Hostel Globetrotters international. Zij heeft daar voor mij een bed gereserveerd, bij haar op de kamer. Helemaal top! Zelf het vervoer van vluchthaven naar hostel is geregeld. Heel relaxed toch allemaal. Hopelijk kom ik met de stroopwafels die ik voor Judith meeneem door de douane ;)

Nu nog even de vaat doen. Die staat er al een aantal dagen en is niet heel netjes om die voor Tim te laten staan. Tot snel, in Hong Kong!!!

Heb er zin in..

  • 09 November 2011 - 12:09

    Jorien:

    Heel veel plezier!!

  • 10 November 2011 - 15:30

    Helma:

    Hoi Petra. Je backpack was goed ingepakt, niets te veel meegenomen dus.
    NU zit je al in Hong Kong en is het avontuur begonnen. 4 nachten in Hong Kong en de dagen zijn volgens mij een hele belevenis.
    Tim is al in je huisje.
    Nou meisie een hele fijne tijd daar en veel mooie foto's maken hé.
    Ook namens oma Toos een hele fijne tijd.

    dikke kus van mij en je vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 27380

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: