Goodbye Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Goodbye Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Goodbye Hanoi

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Vandaag is het de derde dag in Hanoi. Mijn plan was om vandaag een reis te regelen naar Sapa, maar het regent daar voor de komende 3 dagen, helaas. Dus ik heb mijn plan gewijzigd. (nou ja plan...het is gewoon kijken in mijn Lonely planet en denken dat is ook leuk om te doen)

Ik ga niet meer naar Sapa (ja ahhhh..), maar door naar Hue. Nu kan ik wel meer tijd doorbrengen in de Mekong Delta en op een tropisch eiland mocht ik het willen. Met 3,5 week kan je veel zien, maar je moet soms ook keuzes maken. Ook al is Hanoi super, ik moet nu echt weg merk ik. Het is tijd om door te trekken.

Vandaag ben ik op pad geweest met Simon (jongen uit Zwitserland, het Italiaanse deel dat zegt hij er altijd bij. Het ligt volgens mij gevoelig ;) ) en Frank uit Groningen.

Na een koffie te hebben gedronken (Vietnamese koffie die niet echt lekker was maar ja wel lokaal) zijn we naar het treinstation gelopen. Onderweg natuurlijk weer echte Aziatisch momenten gehad. Zo was er bij een standbeeld een groep Vietnamese (of japaners..) een groepsfoto aan het maken. Het was een groep van zo'n 30 mensen. Dus ik dacht van.. die zien er leuk uit, misschien willen ze ook allemaal met mij op de foto. Dus met gebaren duidelijk gemaakt dat ik met ze op de foto wilde. Voordat ik het door had greep een van de vrouwtjes met witte sokken en teenslippers aan, me bij de arm en stond ik daar met alle mensen op de foto. Frank liep langs en kwam er ook bij staan. De fotograaf van de groep vond dit zo leuk dat we nu beroemd worden daar, denk ik. Of wat natuurlijk ook kan, is dat hij net zo'n grote scrap-fan is als mijn moeder en Lenie ;) hahahaha.

Toen we uiteindelijk bij het station aangekomen waren gaven ze aan dat er geen treinen gaan. Er zijn overstromingen in het gebied waar de trein door heen gaat. Ik baalde behoorlijk. Als je eenmaal het gevoel hebt om weg te gaan, is het niet fijn om te blijven.. raar maar waar.

Jammer maar helaas... Dus dan maar toerist weer uithangen. Onderweg naar het museum of fine arts..jaja kwamen we een jongen uit Frankrijk tegen. Hij was op zoek naar de Temple of Litature. Dat was op de route en de andere twee wilde daar wel naar toe. Dus zijn we daarnaar toe gegaan. Het was heel druk (krijg je op een zondag) en minder indrukwekkend.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar het museum of fine arts.. helaas niet gevonden. We waren onze kaart kwijt en iedereen stuurt je een andere kant op. Een van de jongens durfde niet met een motortaxio te gaan.. dus het was lopen en lopen.

Ik kreeg het idee van als de trein niet gaat, dan ga ik wel vliegen naar Hue of Hoi An. Aangezien we steeds verder van het museum leken te raken ben ik met een motortaxi naar vietnam airlines gegaan... Helaas dicht.. dus door naar mijn hostel (kun je namelijk ook alles boeken, het kost alleen wat meer). Wat bleek. De trein gaat wel maar i.p.v. om 7 uur om 11 uur 's avonds. Helemaal prima. Het is toch een nachttrein en de trip duurt 12 uur (ja veel he). Dus die heb ik gelijk geboekt.

Straks even genieten van gratis happy hour en streetfood. (ja pa, ik let op en ben tot nu toe nog niet ziek ervan geworden, ff afkloppen natuurlijk) en dan de trein pakken. Ik heb er veel zin in. De kiwi's (Meg en Tim) en Simone zijn daar nu, misschien zie ik ze daar..

tot snel weer

  • 17 Oktober 2010 - 10:39

    Jorien:

    Op naar nieuwe belevenissen!Rust je wel een beetje uit ;)

  • 17 Oktober 2010 - 11:38

    Krista:

    Hey kanjer,

    Super dat het ongeorganiseerde en ongeplande reizen je zo goed afgaat. Leuk dat je ons hier ook zo goed op de hoogte houdt van je belevenissen. Heel erg leuk! Hoop dat je inmiddels ook een nieuwe camera hebt en we binnenkort ook wat kiekjes kunnen bekijken!

    Geniet lekker daar!

    Groetjes!

  • 17 Oktober 2010 - 14:20

    Nicolette:

    Heey meis,

    Wat super leuk om al je verhalen en avonturen te lezen!!! Geniet van de reis.. xxxxx

  • 17 Oktober 2010 - 19:32

    Je Mamsie:

    Lieve reislustige dochter

    Ik begrijp dat je helemaal in je element bent daar. Je ziet veel mooie en interessante dingen. Hoorde dat je fototoestel het even liet afweten. Ik hoop dat hij het wel blijf doen. Veel plezier op je nieuwe bestemming en als je Meg, Tim en Simone ziet doe ze de Hollandse groeten.

    PS je huisje is vanaf vandaag bewoond.(TIM)

    dikke kus van ons (de oudjes)

  • 18 Oktober 2010 - 06:24

    Suus:

    Ej Peetje!

    Leuk je verhalen te lezen, en gelukkig ben ik weer achter internet dus kan ik ook weer eens een berichtje sturen ;)

    Veel plezier de komende dagen!

    Xie! Suus

  • 18 Oktober 2010 - 07:19

    Fredericke:

    Hoi Peet,

    Wat fijn om te lezen dat je je draai hebt gevonden!! Klinkt echt super. (en heel stoer, maar dat wist je al) Ben natuurlijk erg benieuwd naar de foto's. Geniet van alles wat je er tegenkomt! En ik blijf je volgens.

    Liefs Fredericke

  • 18 Oktober 2010 - 09:02

    Vanessa:

    He Petra,
    Wat geweldig om je verhalen te lezen, leuk dat je zo vaak achter de computer kruipt om ons op de hoogte te houden! Volgens mij ben je al vanaf dag 1 helemaal in je element. Geniet ervan!
    Groetjes, Vanessa

  • 19 Oktober 2010 - 07:02

    Niels:

    Hey Petra,

    Leuk dat je zoveel kan bloggen! Ben al erg benieuwd naar je foto's, dus hopelijk blijft je camera nog functioneren ;-) Geniet van al je ervaringen daar!

    X

  • 19 Oktober 2010 - 08:17

    Oma Riet:

    Lieve Petra,
    Ik krijg een mailtje als je weer een verslag hebt gemaakt dus ik blijf op de hoogte van alles wat je doet. Hoe zijn daar de prijzen? Bijv. een fototoestel en eten en drinken? Dikke kus Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 27303

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: