Helaas het einde van mijn reis door Vietnam - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Helaas het einde van mijn reis door Vietnam - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Helaas het einde van mijn reis door Vietnam

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 November 2010 | Nederland, Utrecht

Ja het moest er natuurlijk van komen, het einde van mijn reid door Vietnam.. Waar ik met veel zenuwen in Frankfurt op 12 oktober ben begonnen aan mijn reis, eindigd deze vandaag. Maar ik heb meer dan genoten!

Mijn laatste dag in Saigon bestond voornamelijk uit het shoppen met Mike. Ik heb al mijn afdingvaardigheden die ik in de loop der weken heb ontwikkeld in de strijd gegooid.. Natuurlijk ben ik als nog afgezet, maar nog voor redelijke prijzen. Mike had echt tassen vol gekocht en ik heb mezelf een horloge (Rolex... jaja Same Same but different) een armband en tas cadeau gedaan. Toch leuk. Het shoppen en onderhandelen heb ik een aantal uur volgehouden en toen was het tijd om mijn spullen te pakken en nog een laatste keer te eten in Vietnam en dan richting het vliegveld te gaan.

Het was voor het eerst deze reis dat ik alleen mijn avond eten heb gegeten. Ik had geen tijd om op de andere te wachten, dus ben ik zelf gegaan. Ik kwam aan tafel te zitten bij een meneer van zo'n 65 jaar. Hij had een aantal jaar in de VS gewoond en gewerkt in de olie. Zijn engels was niet super, maar net goed genoeg om een beetje een gesprek te voeren. Het was wel interessant. Hij had het over de verschillen tussen Vietnam en Europa. Het was een mooie manier om de laatste momenten door te brengen in Vietnam.

Na het eten ben ik richting het vliegveld gegaan met een taxi en daar gewacht om op het vliegtuig te stappen. Het was een zware rit. Ik heb zeer weining geslapen en de tv's deden het niet. Maar na een vlucht van 13 uur was ik eindelijk geland op Frankfurt waar mijn ouders op me stonden te wachten. Toch erg fijn..

Nu ben ik bezig met de was (al mijn kleding was er hard aan toe), het selecteren van de foto's en natuurlijk terugdenken aan mijn geweldige vakantie!

Ik heb echt super genoten van alles. Het land, het eten en vooral de mensen en de vriendschappen. Het was een toptijd!

Link voor de foto's volgt nog!

kuzz
en bedankt voor het lezen van mijn verhalen.. zeker wordt vervolgd!

  • 07 November 2010 - 18:08

    Melanie:

    Hey,

    ik liep een beetje achter met lezen...je maakt ook zoveel mee! Echt super dat je dit hebt gedaan en zo hebt genoten! Ik hoop gauw weer lekker af te spreken om je verhalen in het echt te horen en je foto's te zien!! Echt supergrappig, je kaartje :)
    Kuzz

  • 08 November 2010 - 13:10

    Jorien:

    Ha Petra,
    het zit er weer op... Fijn dat je het goed hebt gehad! Het was je ook van harte gegund! Leuk om je deze week weer terug te zien!

    Succes met acclimatiseren!

    Groet,

    Jorien

  • 12 November 2010 - 08:51

    Joop:

    briljant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 27376

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: