poffertjes, een kroket en een frikandel speciaal - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu poffertjes, een kroket en een frikandel speciaal - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

poffertjes, een kroket en een frikandel speciaal

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

01 November 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ja het moest er van komen met een NLs dorp in Saigon dat ik de nederlandse snacks ben gaan halen. Maar de dag bracht meer met zich mee dan ff terug naar mijn NL wortels.

In de ochtend ben ik samen met Nick naar het HCMC museum geweest. Een museum over de stad ofzo. (het lag op de route dus gingen we naar binnen) Het was een museum met weini tot nauwelijkse Engelse toelichting. Dus na even rond te hebben gelopen zijn we doorgegaan naar het War Rememberence Museum.

Dit was erg indrukwekkend! Het is de Vietnamese kijk op de Vietnam oorlog. De beelden zijn heel heftig. De oorlog heeft 17 jaar geduurd en naast het trauma zijn de gevolgen er nog steeds door het gerbuik van chemische wapens. Heel heftig allemaal om te zien. Het is wel heel erg vanuit de slachtoffer rol beschreven.

Na onze museumtour zijn we weer lokaal gaan eten. Heerlijke Bun Cha voor 25.000 VND (nog geen euro). Te lekker en helemaal voor dat geld!

Eenmaal terug in het hostel kwam ik Jaan en amy tegen. Met hun ben ik de stad even ingegaan. Nou ja naar het NLse dorp. hahaha. Dus uiteindelijk heb ik een Engelse en een estlander laten proeven hoe geweldig poffertjes, frikandel speciaal, kroket, haring en kaas wel niet zijn.

Te grappig! En ze vonden het geweldig! Vooral de poffertjes en frikandel speciaal! De Vietnamesen vinden het trouwens ook helemaal geweldig. Ze nemen echt foto's met alles en iedereen. Zelf ik werd een object om mee op de foto te gaan.. hahahha

's Avonds was er halloween dag 2 hier. Wel in mindere mate maar toch. David had zich echt helemaal toegetakeld! Hij was altijd heel rustig, maar was nu echt heel anders. te grappig om te zien. Ik heb zijn make-up gedaan en ik moet zeggen .. het zag er niet uit (ook dankzij de outfit). Hij liep er als een goedkope gothic hoertje. hahhahah. Hij was zo dronken (maar wel gezellig dronken).

Ik heb naast het opmaken van David zelf met een groep Nederlanders de avond doorgebracht. Lieuwe en een stelletje. Het was echt te grappig. Voor het eerst in de gehele vakantie weer echt Nederlands lullen. In de kroeg kwam ik mensen tegen die ik de avond van te voren ook al had ontmoet. Een daarvan wilde weten waar in Engeland ik vandaan kwam. Dus ik van Nee... ik ben Nederlands. Ik kom uit Holland. te grappig. De meeste Nl-ers hebben een Amerikaans accent ontwikkeld en ik een echt Brits accent. (maar weer gerust, met het praten in Nederlands klik ik gewoon Nederlands.. ;) )

tot snel

  • 01 November 2010 - 14:57

    Helma:

    Kroket, frik speciaal, poffertjes, kaas oké maar HARING vonden ze dat echt lekker? ;)
    Je hebt toch zelf wel foto's als model met de vietnamezen. Leuke foto's trouwens. Vooral die roze en gele outfits super!!

    Het War Rememberence Museum. Dat is heftig maar je krijgt een andere kijk op die waardeloze oorlog.

    Als afsluiting feesten en Nederlands kletsen, kun je vast wennen voor als je weer thuis bent want mij Engels is zoals je weet maar zo, zo ;(

    een hele dikke kus


  • 02 November 2010 - 08:27

    Oma Riet:

    Ha die Petra,
    Als ik zie dat er weer een verslag is, ga ik gelijk lezen natuurlijk. Je zal wel even moeten afkicken zeg na al die avonturen. En al die contacten. Ik vind het hardstikke leuk. Wat voor Tiny en mij om te backpacken maar dan in Parijs hoor. Ik hoop dat je een goede terugreis hebt en hoop je gauw weer te zien.
    Groetjes Oma Riet.

  • 02 November 2010 - 09:35

    Suus:

    Khoop dat je niet alles door elkaar hebt gegeten haha....

    Veel plezier nog de laatste dagen!

    Ik ga weer hard aan het werk haha... ;)

    xx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 27390

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: