Halloween in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Halloween in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Halloween in Saigon

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Oktober 2010 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Samen met Nick heb ik 's morgens vroeg de bus gepakt vanuit Dalat naar HCMC (Saigon). Normaal zijn het nachtbussen (helemaal voor een rit van 8 uur), maar omdat het hier te gevaarlijk is om in het donker te rijden (lees bergen en hele diepe dallen) is deze rit overdag. Het is een pittige reis aangezien de bus echt ontworpen is voor de Vietnamees en niet op de lengte van de Europeaan. Na een lange, maar mooie reis naderen we HCMC of te wel Saigon. Het is gelijk heel anders dan de andere plaatsen waar ik ben geweest in Vietnam. Veel groter, europeser. Ik ben benieuwd naar het leven voor de mensen hier.

Wat gelijk op valt is dat de meeste mensen zwaarder zijn (dikker zijn) hier dan in de rest van Vietnam. Het is voor het eerst in meer dan 2 weken dat ik kinderen met overgewicht zie. Het is hier ook allemaal duurder. Behalve de junkfood.

Toen we met de bus Saigon inreden zag ik tot mijn verbazing een (tijdelijk) Nederlands dorp met molens, grachtenpanden en een foto van onze voetbaljongens. Te apart.

Na te hebben in gecheckt in het hostel zijn Nick en ik op ontdenking geweest in Saigon. Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke stad vind. Het is niet zo bijzonder (Aziatisch) als Hanoi, maar het heeft wel zijn charme. Ook hier is overstekken door de vele brommers (soms met 4 of 5 mensen op 1 brommer) een hele sport.
Na wat te hebben gedronken en gegeten bij een lokaal tentje zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Wel erg grappig dat je dan gelijk weer tegen mensen aanloopt die je eerder al hebt leren kennen. Zo kun ik Tony tegen die ik in Nha Trang heb leren kennen. Hij trekt nu op met twee NLse jongens (danny en Erwin). Niet dat we dat door hadden in het begin dus gewoon Engels bleven praten. Al doen we dat nu nog ondanks dat er soms geen andere bij zijn. Macht der gewoonte geworden denk ik.

Hier in Saigon vieren ze vanavond al (normaal de 31ste i.p.v. de 30ste) Halloween. Dus Tony, Danny en Erwin hebben zich in een kinderpyama gestoken in de kleuren; roze, geel en blauw. Tevens hadden ze een bijpassende fles erbij gehaald. Te komisch. Later op de avond ben ik bij hun aangesloten. Ik was niet verkleed (had wel een kroontje gekocht voor 50 cent, hahaha. Wel met lichtjes trouwens. Het was echt te grappig hoe de vietnamesen in het uitgaan los kunnen gaan. tevens zie je veel prosituees aan het werk hier om de rijke toerist te strikken of te beroven. Dat is wel minder. Maar ja..

Uiteindelijk ben ik met kroon en al in slaap gevallen in mijn nieuwe hostel. De jongens met hun baby uitfit aan en de staartjes in hun haar (die ik erin had gemaakt).
Saigon is echt weer een andere wereld dan Dalat, maar helemaal leuk! Vandaag ga ik naar de War Museum en ik denk toch een kroket eten in het nederlandse (tijdelijke) dorp.

tot snel

  • 31 Oktober 2010 - 10:11

    Tim Bakker:

    Hoi Peet,
    Echt te leuk die verhalen. geniet van je laatste week PEET-STYLE :) Groeten uit Utrecht

  • 31 Oktober 2010 - 12:47

    Helma:

    Hoi Peet,

    Halloween in Saigon leuk dat ze dat daar ook vieren. Zal wel een amerikaanse invloed zijn. Je hebt de jongens dus flink toegetakeld :) leuk om te lezen en jij houdt het simpel een kroontje met lichtjes ook leuk.:)
    Nu gaat je laatste week in dus nu nog volop genieten en onderzoeken neem het ervan.
    je vader en ik gaan donderdag al naar Frankfurt want je weet het hé ik kom niet graag te laat.;)
    nog een hele fijne tijd
    xxxxxxxxxxxxhelma

  • 31 Oktober 2010 - 15:29

    Damaris:

    Yoo Peet. Je laatste week alweer. De tijd vliegt he. Wat grappig dat Nederlandse dorp. Dat verwacht je echt niet. Toch ook wel fijn lijkt me..een beetje iets vertrouwds in een totaal andere wereld. Geniet van je kroketje! :p xx

  • 01 November 2010 - 08:58

    Roxanne:

    Peetje!

  • 01 November 2010 - 08:59

    Roxanne:

    Er ging even wat mis, haha! Mooi dat je zo aan het genieten bent en ik wil je nog heel veel plezier wensen!
    Ik vind het superleuk al je verhalen te lezen!
    xx

  • 01 November 2010 - 10:00

    Vanessa:

    Heee Petra,
    Geweldig om al je avonturen te lezen! Geniet volop, ook in Saigon!
    Groetjes, Vanessa

  • 01 November 2010 - 10:05

    Suus:

    Hej Peetje,

    Lekker hoor zon kroketje ;) Veel plezier nog in Saigon! En geniet van je laatste week!

    Het weer is hier bar slecht, dus je mist niks ;)

    Kussies en kan niet wachten om je foto's te zien :D!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 27383

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: