Loving MuiNe - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Loving MuiNe - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Loving MuiNe

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 November 2010 | Vietnam, Hanoi

MuiNe is een badplaats. Er is 1 lange straat met hotels, restaurants en surfscholen. Het is allemaal heel kleinschalig. Met mooi weer is het super. Nu was het de afgelopen dagen erg slecht weer. Veel regen. Dan is er echt niet ste doen in Muine.. Ik had de verhalen wel gehoord, maar ben als altijd vrij koppig en ben toch naar MuiNe gegaan.. Maar goed ook. Ik heb twee super dagen gehad! Top weer op de laatste dag en prima weer op de eerste dag.

In de bus naar MuiNe heb ik kennis gemaakt met Natasha uit Canada (franstalige deel). Heel gezellig en eenmaal aangekomen bij mijn hotel waren twee kamer genootjes Sam en kate die ik tijdens het uitgaan in Saigon (halloween nacht 1 en 2) heb leren kennen. Te komisch hoe het allemaal werkt.

Met z'n vieren hebben we een leuke twee dagen beleefd. Heerlijk genoten van het strand, de zee, het eten en drinken. Naast mijn hotel was een super goedkoop restaurant met echt heerlijk eten. 10 eurocent voor een bord vol met verse mango!!! Te lekker!

De dag dat we aangekomen zijn hebben we niet veel gedaan.. gewoon lekker relaxen. Heerlijk gegeten en een paar drankjes in de avond. Helemaal goed.

De dag erna hadden we na een rustige start op het strand een jeep gehuurd met gids. Nou ja gids, hij bracht ons overal, maar kon geen Engels dus ben niet veel te weten gekomen over de plekken.. hahahaha. Maar het was super. Eerst naar de Fairy springs geweest. Heel mooi daar, daarna door naar de Witte Duinen en dan vanaf gesleed. Dat was echt te komisch. Kate en ik gingen als eerste en we hadden de plankjes klaargelegd, zijn er op gaan liggen om de afdaling te maken en.... bleven liggen als een walrus op het droge. Ik pieste bijna in mijn broek van het lachen. Te erg om bovenop een hoge duin de slappe lach te krijgen. Kate hield het ook bijna niet droog. Dus na een dikke 10 minuten nog een poging gewaagd en toen ging het wel goed!!. Het was echt heel leuk, maar wel heel vermoeiend (aangezien je steeds omhoog moet klimmen).
Na de witte duinen, doorgegaan naar de rode duinen voor de zon's ondergang. Daar waren we net iets te laat voor, maar het was mooi!

's avonds weer lekker gerelaxed, gegeten en wat drankjes gedaan. Super tijd!

Dan de laatste dag in MuiNe. ik heb de bus van 13.30 uur geboekt en dat was maar goed ook. Het was echt super weer, heerlijk op het strand gelegen, in de zee gezwommen.. nog even relaxen. Maar helaas aan al het goede komt een einde en dus ook mijn tijd in MuiNe. Dus afscheid nemen van de meiden, en weer naar Saigon.

Daar ben ik weer naar dezelfde hostel gegaan. Met mijn nieuwe kamergenoten (twee duisters) en hun vriende uiteten gegaan bij een thais restaurant met voornamelijk locals.. En de laatste avond tot in de zeer late/vroege uurtjes gevierd.

Straks ga ik nog even naar de markt om een echte neppe horloge te scoren en een nieuwe zonnebril (laatste kwijtgeraakt in MuiNe in de zee) en nog ff rondlopen in Saigon, hapje eten en dan is het tijd om richting het vliegveld te gaan....... Maar eerst ff winkelen. Altijd leuk!

kuzz

  • 05 November 2010 - 15:19

    Helma:

    vanuit Frankfurt het laatste bericht.
    Jammer dat het er weer opzit voor je. Als je het zo leuk hebt gehad dan is het jammer om afscheid te nemen van al je nieuwe vrienden.:( Maar volgend jaar kun je weer op vakantie.
    Gelukkig duurt dat nog een hele tijd (voor ons dan hé) ;)
    Morgen ochtend staan we op je te wachten op Frankfurt Airport. Kan niet wachten om je eindelijk weer te zien.
    Ben reuze benieuwd naar je verhalen en de foto's

    Dikke kus en tot straks
    Ed en Helma:):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 27368

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: