De mooie omgeving van Dalat - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu De mooie omgeving van Dalat - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

De mooie omgeving van Dalat

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Na een pittige dag en een korte nacht ben ik toch vroeg op gestaan. (Al was het heerlijk slapen op mijn prive kamer, aangezien hier geen hostels zijn). Ik ben vroeg op gestaan op Tyler en Kieran uit te zwaaien. Zij reizen door naar HCMC. Wel erg jammer. Ik heb een leuke tijd met ze gehad en ik kom ze niet meer tegen daar aangezien ze gelijk doorreizen naar het volgende land.

Na de vroege start ben ik met Nick wezen ontbijten in het centrum. Helemaal gezellig. Nich komt uit Engeland (ja zoals vele die ik al ben tegengekomen). Na het ontbijt zijn we naar het Easy riders cafe geweest om te kijken naar een tour. Ik wilde eerst met een 3 daagse tour van Dalat naar HCMC gaan, maar dan zou ik alleen moeten reizen en dat zag ik niet zitten. Dus gaan we kijken voor een dag tour. Binnen 5 minuten zijn we eruit. We gaan met Bin en een andere gids de tour doen in de omgeving van Datal op de motor. Nick en ik zitten allebei achterop bij een van de gidsen.

We hebben in 5 uur tijd heel veel gezien. Van tempels, watervallen, zijdemaker, koffieplantage, minderheden dorp, rijstwijn fabriek(je), crazy house en nog meer.. echt veel. Maar het meeste indrukwekkende was wel de rit op zich, het uitzicht en de persoonlijke verhalen van onze gids Binn.

Binn heeft namelijk gevochten in de oorlog. Hij was co-piloot van een helicopter en is naargeschoten (hij liet zijn liteken zien). hij vertelde er eest luchtig over, maar toen hij over zijn maat vertelde die in de buik was geraakt meerdere keren, zag je en hoorde je hem veranderen. Dat heeft veel indruk gemaakt. Binn is trouwens ook erg fan van de film Forest Gumb.. je seieus .. daar begon hij wel 5 minuten lang over te vertellen. Hij vroeg nog aan Nick en mij of we de film kende. Wij moesten te hard lachen wat een toeval. Binn vindt ook de film Gost heel mooi. Zo gevoelig zei hij. hahahhaha. Mooi om iemand een beetje te leren kennen.

Het was een uitputtende rit, maar echt helemaal super!!! Volgende keer als ik Vietnam ga bezoeken, ga ik met de motor! Zo gaaf. Ik heb meer dan 200 foto's genomen hahahah, moet nog een revisie doen thuis denk ik ;)

Eenmaal terug van de tour zijn Amy en Jaan gearriveerd in mn hotel. Erg leuk om hun weer te zien. Zij gaan morgen dezelfde tour doen.

We zijn met zijn vijfen uiteten gegaan en weer naar Saigon bar geweest en nee niet kunnen winnen van de eigenaar met vier-op-een-rij. Wel Shithead (een kaartenspel dat ik geleerd heb van kristen en Chris in de trein) gespeelt. Het was weer een super avond. Ik geniet erg van Dalat, maar morgen is het tijd om met de bus samen met Nick naar HCMC te gaan. 9 uur duurt de rit... weer ff pittig maar ja. De dag erna komen Amy en Jaan ook. Waarschijnlijk gaan we met z'n drieen of vieren een tour naar de Meckong Delta doen. Maar dfat zie ik dan wel..

tot snel, waarschijnlijk vanuit HCMC!

  • 29 Oktober 2010 - 16:11

    Fredericke:

    Wat een avonturen peet. Ik blijf ze lezen!

    X Fred

  • 29 Oktober 2010 - 17:50

    Jorien:

    Ps nieuws vanuit het rabofront. Alle modulen staan online.. pfieuw :)

    Geniet ze daar!

  • 30 Oktober 2010 - 11:18

    Helma:

    Het blijft leuk om je belevenissen te lezen. Volgens mij heb je veel te vertellen als je weer thuis bent.:)
    Nog 1 week genieten :( en dan zie ik je weer in Frankfurt. Nog een hele leuke tijd en je weet het hé volop genieten.
    Trouwens op een motor door Vietnam moet helemaal gaaf zijn maar slecht voor mijn zenuwen.

    een hele dikke kus van je paps en mams :)

  • 31 Oktober 2010 - 10:13

    Cupido:

    Is Nick een leuke man ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 27386

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: