Life is a box of chocolates - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Life is a box of chocolates - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Life is a box of chocolates

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Na een busreis van zo'n 4,5 uur ben ik in Dalat aangekomen. Waarbij Nha Trang zonnig, strand, toeristen en backpackers buurt heeft. Heeft Dalat: bewolking, hoog in de bergen en weining zichtbare toeristme en geen backpackers buurt. Het is dus even wennen en aanpassen.

Het is hier in Dalat een stuk kouder. Ik heb nu mijn spijkerbroek aan, t-shirt, vestje en jumper. En nog kan ik het niet warm noemen. Voor mijn huid (lees nog steeds verbrand) helemaal prima. Voor mijn gevoel en humeur iets mindern. Ik ben samen met Andreas hiernaar toegekomen. Hij komt uit Chilli en ik heb hem leren kennen in Nha Trang. Na even te lunchen komen we Tyler en Kieran tegen. Een mooi moment om de paspoorten te overhandigen en het laatste deel van Harry Potter.

Tyler, Andreas en ik gaan Dalat een beetje verkennen. Zo gaan we naar het meer en de markt. Dalat is geen sprankelende stad. Mensen spreken hier nauwelijks Engels, behalve de Easy Riders (dat zijn gidsen die tour aanbieden op de motor). Voor de rest is er niet spraken van gerichtheid op toeristen, zoals in Hoi An en Nha Trang. Dat vind ik wel leuk. Hier zie je meer van het dagelijkse leven van Dalat. Zo lopen we de markt op en daar hebben ze echt vanalles en allemaal op elkaar gepropt en qua dieren ook levend. Zo zijn er kooien met kippen, eenden en zelf kikkers. Allemaal leven, allemaal zonder enige leefruimte. Niet mooi om te zien, maar wel het echte leven hier.

Na rond te hebben gelopen zijn we op zoek gegaan naar en restaurant. Kieran en Nick zijn ook aangesloten. Dus met z'n vijfen zijn we op zoek gegaan. Dat is in Dalat niet heel gemakkelijk. Er zijn weining restaurants. Maar na lang zoeken toch iets gevonden dat er prima uitziet en niet al te duur is. Beneden in het restaurant is alles vol, maar in de ruimte boven hadden ze wel plek voor ons.

In Vietnam (in de hotels) kun je goede filmkanalen ontvangen. Kieran had gezien dat Forest Gumb op tv kwam en in het restaurant stond een tv aan. Weleens waar op fashion tv. Dus binnen no time was de zender verwisseld en de achtergrond muziek uitgechakeld door Tyler en zaten we met ons eten en dinken (laten toetje en alleen drinken) naar de film Forest Gumb te kijken. Te leuk. Er zaten ook nog 4 Amerikanen in de ruimte maar die gingen ook mee kijken. (na een uur gingen ze er wel vandoor)

Dus daar zaten we dan, in een restaurant de film Fortest gumb te kijken. Helemaal top. Maar in Dalat gaat alles vrij vroeg dicht. Alleen Saigon cafe is na 12 uur open. Dus tegen het einde van de film, zagen we de andere zaken (waaronder 1 restaurant)de lichten uitdoen en sluiten. Maar ja de film was nog niet voorbij. Uiteindelijk was ons restaurant de laatste die sloot en hebben we allemaal een prima fooi achter gelaten. Aangezien ze voor ons open bleven(alles was al opgeruimd en de keuken was al schoongeaakt). Te leuk en te komisch. Daarna zijn we naar het Saigon cafe geweest. Met z'n vijfen waren we de enigste gasten. Daar hebben we naast een drankje gedaan, pool gespeelt en vier op een rij met de eigenaar (nou ja alleen maar verliezen van de eigenaar!!!!)

Maar zoals de moeder van Forest in de film zegt: Life is a box of chocolates, you never know what you can expect. Zo ziet de dag en Dalat er somer en saai uit en zo heb je een van de gezelligste en ongebruikelijke avonden tot zo ver.

p.s ik mocht van Kieran Harry Potter hebben, helemaal top.. Nou heb ik hem zelf thuis ook dus moet ik hem maar een keer langs komen brengen. Kieran woont in Australie, Adelaid..;)

tot snel

  • 30 Oktober 2010 - 11:27

    Helma:

    Leuk om te lezen dat je in een plaats bent die niet zo toeristisch is. Echt wat jij interessant vind. Weten hoe de lokale bevolking leeft. De kou (ahum) valt volgens mij wel mee maar je bent te verwend met hogere temperaturen.;)
    Als ik het goed begrijp is de volgende trip naar Adelaide (woont een oom van mij)om een boek terug te brengen. Opsturen is ook een optie :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 27375

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: