Laatste dag in Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Laatste dag in Nha Trang - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Nha Trang

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Ja het moest er eens van komen ... dat ik Nha Trang zou verlaten. Gisteren was mijn laatste volle dag in Nha Trang. Ik ben nu in mijn nieuwe bestemming Dalat. In het hotel nice dreams.. ja een beetje aparte / goedkope namen heb je hier genoeg. Ik ben hier naartoe gegaan aangezien Tyler en Kieran hier zijn en toen ze uit Nha Trang vertrokken niet nuchter genoeg waren om hun paspoorten mee te nemen. hahahha. Dus postbode-peet heeft ze meegenomen en het is tevens wel zo leuk om weer te meten. Amy en Jaan komen morgen ook.

Maar eerst mijn laatste dag in Nha Trang. Het begon met regen, wat het voor mij alleen maar duidelijker maakte dat het tijd was om te vertrekken. Dus heb ik de bus geboekt naar Dalat.

Voor ontbijt / lunch had ik afgesproken met Amy. We hebben gegeten bij een cafe die Same Same but different heet. Hoe toepasselijk. Daar hebben we de plannen voor de dag en Dalat geprobeerd te maken.

Na het ontbijt/lunch ben ik lekker naar het strand geweest. Daar waren twee Engelse dames die op mijn kamer slapen al aan het relaxen. Dus lekker met factor 30 1,5 uur gechilled op het strand. Inmiddels was de zon goed gaan schijnen.. en je raadt het al. Mega verbrand. Volgende keer factor 90 halen ofzo! Maar ja ff pijnlijden en hopelijk heb ik er wel een kleurtje (naast het rode) over gehouden.

Aangezien ik al wist dat erg lang op het strand liggen niet het beste voor mij is. Ben ik de pagode gaan bezoeken. Ik moet toch een beetje de toeristische trekpleisters gaan bezoeken. Dus achterop een taximotor gesprongen. Het afdingen voor de taxi gaat trouwens steeds beter. Gewoon 15.000 dong (30 cent ofzo) zeggen en vasthouden. Ze beginnen bij 70.000 maar ja dat gaat niet werken. Dan weglopen en of ze geven toe of de concurentie helpt een handje. Deze keer was het de concurentie. Hij zei nog van nee 20.000. Maar ja toen ik duidelijk maakte dat ik echt wist dat 15.000 meer dan genog was, begon hij te lachen en zei ja is ook genoeg. Uiteindelijk had ik voor 30.000 een retour en bleef hij op mij wachten terwijl ik de grote boeda bezocht.

De pagode, of te wel mega grote boeda daar. Was schitterend. Heel mooi om te zien (en ja ma, foto's te maken). Alleen word je daar wel gek van alle kinderen die om geld vragen of iets willen verkopen.

Na het bezoek aan de pegode ben ik weer richting het strand gegaan. Daar kwam ik kristen en Chris tegen. te leuk. Dus ff lekker bij gekletst en hopelijk treffen we elkaar in HCMC.

Maar het relaxed van de gehele dag ondanks dat ik mega verbrand ben, was toch wel de 80 minuten durende aromatherapie masage.. ja wel ben nogmaals geweest. Samen met Amy. En het was weer heerlijk. Ik ben nu eenmaal op vkantie, dus een beetje genieten mag wel. hahahah. Na de te fijne masage ben ik weer bij Lanterns gaan eten. Nu al weer de 3 avond oprij. Samen met Amy en Jaan. En ik moet zeggen het was weer heerlijk! Voor nog geen 4 euro hoofdgerecht, toetje, en meerdere drankjes. En zo lekker.... Dat is al een reden om langer in Nha Trang te blijven. Is het in ieder geval voor Amy en Jaan. Zij blijven een dag langer ;)

Ik ben redelijk vroeg gaan slapen aangezien mijn bus om 7.15 uur vertrok. En nu na een 4 uur durende rit ben ik dan in Dalat. Straks de jongens opzoeken, maar eerst naar de wc (moet ook gebeuren ;) ) en wat te eten scoren en mogelijk wat informatie voor een easy riders tour.

tot snel

ps ik heb wat foto's erbij geplaatst die genomen zijn in Nha Trang. Ze komen vanuit het foto album van Laura. Mijn foto's zullen pas in NL te plaatsten zijn. Ik ben namelijk mijn kabel kwijt (al eeuwen hoor) hahaha

  • 28 Oktober 2010 - 09:02

    Jorien:

    Leuk om wat foto's te zien!

    Ziet er gezellig uit.

  • 28 Oktober 2010 - 11:42

    Ed:

    Petra,

    Leuk foto's, maar heb je ze ook wat groter?

  • 28 Oktober 2010 - 12:51

    Helma:

    Hoi Petra,
    Tjonge, tjonge wat een belevenissen telkens weer. verbrand ben je dus ook weer. jammer maar wie bruin wil worden moet (pijn) lijden. Foto's zijn leuk en ik hoop dat je er veel hebt gemaakt.
    Nog 8 dagen genieten dus doe dat met volle teugen.

    Kun je iets leuks voor Kim T. meenemen vanuit vietman? het gaat al wat beter met haar sprak haar vanmorgen bij AH.

    Dikke kus muwa.

  • 29 Oktober 2010 - 01:17

    Petra:

    Sorry pa, de foto's kan ik nu niet groter krijgen. Ik heb ze vanaf facebook.

    kuzz

  • 29 Oktober 2010 - 08:38

    Suus:

    Lekker kleurtje hoor! ;)

    Leuk om wat fotos te zien!

    xx!

  • 29 Oktober 2010 - 11:54

    Tim Bakker:

    Een bericht vanuit je eigen huisje met draadloos internet (heeft ed geregeld): Je ziet er goed uit peet, Lekker bruin.
    Leuk om de foto's te zien.


  • 29 Oktober 2010 - 14:30

    Nicolette:

    Wat gaat de tijd snel zeg (helemaal voor jou!!)
    Geniet nog 8 dagen van je mooie trip, dan geniet ik van je verhalen... :D
    Leuke foto's zeg, ben benieuwd naar je fotoreeks in Nederland!!
    Veel liefs en ook groetjes van Vin!!

    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 27382

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: