Schieten met een M16...typisch Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Schieten met een M16...typisch Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Schieten met een M16...typisch Vietnam

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 November 2010 | Vietnam, Hanoi

Ik ben net op het strand geweest hier in Muine. Ik heb Saigon voor twee dagen verlaten om naar MuiNe (strand) te gaan. Ik wilde eerst naar de Mekong delta. Maar de rest gaat pas woensdag en dat red ik helaas niet met mijn tijd. Dus optie nr 2. MuiNe (strand en de rode duinen). Maar eerst mijn laatste dag in saigon (de eerste laatste dag, ik ga nog terug om het vliegtuig te pakken)..

Na de tweede halloween avond Die erg veel energie heeft gevraagd van me ;) ben ik met Amy, Jaan, Nick, Simon, en het Nl-se stel naar de CuChi tunnels geweest. We moeten al om half 8 's morgens vertrekken!!!

De CuChi tunnels is gemaakt door de Vietcong tijdens de oorlog. Nu zag ik de andere kant van het verhaal, over de sluwheid van de VC. Dat als je de VC hielp met het doden van Amerikaanse soldaten dat je dan de heldentitel kreeg van American-Killer-Hero-Award!. Te apart. Mijn gids was trouwens erg raar, sprak slecht engels en had iets te veel sexistische grappen... maar ja al met al was het wel heel interessant. Ik ben natuurlijk (zoals het een goede toerist beaambt) ook in de tunnels geweest. Gelukkig zat ik niet vast, maar het was wel erg krap. Niet voor te stellen dat je daar moet wonen.

Bij de tunnels kon je ook nog iets anders doen.. Namelijk schieten met een M16.. en ja dat moet je natuurlijk doen! Dus ik heb samen met Jaan en Amy meerdere kogels gekocht en geschoten. Het was wel erg leuk om een keer gedaan te hebben. Ik weet niet of ik het doel geraakt heb, maar het zag er wel cool uit.

Na de tour zijn we allemaal weer bij Pho24 wezen eten. In vietnam kun je zo goed eten!! Ookal waren de kroket en frikandel lekker, het eten hier is echt heel goed!

In de rest van de dag niet heel veel gedaan, beetje gerelaxed en veel gekletst met de anderen. En weer lekker gegeten met Jaan en Amy. En voor het eerst in tijden redelijk op tijd naar bed..

Ik vond Saigon echt super. Nu twee dagen in Muine. Hopelijk is het morgen beter weer (zon), maar lekker om weer wat anders te doen / zijn. Daarna weer terug naar Saigon laatste inkopen doen en dan helaas weer terug naar huis..

tot snel

  • 03 November 2010 - 08:31

    NIcolette:

    Hoi hoi,

    Zijn nick en simon er ook??? Wat gezellie ;)
    Wat interessant om wat van de oorlog te zien en super tof dat je ook mocht schieten!!!
    Veel plezier nog en geniet van je laatste dagen..

    xxxx

  • 03 November 2010 - 14:22

    Helma:

    Hoi Petra,:):)

    Dit is mijn laatste reactie. Morgen gaan we richting Frunkfurt. Ja wij zijn op tijd hoor.
    Ik hoop dat je dat wapen niet meeneemt. De douane zal dat niet op prijs stellen.;)
    Je verbaasd me weer, eerst scheuren op een scooter dan achterop een motor waarna de jetski niet voorbij gelopen wordt. Nu door de tunnels van de VC en op de koop toe mag je een M16 afvuren.;)
    geniet van de zon en het strand en haal eruit wat er nog in zit. Nog hele fijne dagen en we zien je zaterdag.

    dikke kus Helma love you :)

  • 04 November 2010 - 14:57

    Mandy:

    Hey Peetie!!

    jij vindt het jammer dat je alweer bijna naar huis moet maar ik vindt het stiekem wel leuk...!
    Ik ben zo benieuwd naar al je verhalen en foto's!
    Tot snel!

    dikke kus!!

  • 04 November 2010 - 17:22

    Henneke:

    Hoi Petra

    aan de foto's te zien en het lezen van je verslagen heb je het behoorlijk naar je zin zal straks wel tegenvallen als je terug ben, geniet er deze laatste dagen maar goed van

    Henneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1611
Totaal aantal bezoekers 27291

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: