ni hao Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu ni hao Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

ni hao Hong Kong

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

12 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Ni Hoa allemaal,

Ik ben nu in mijn hostel na 2 dagen doorgebracht te hebben in Hong Kong.
Ik zal even bondig ;) mijn dagen doornemen...

Hong Kong is echt leuk. Ik moest even 'inkomen' aangezien het inchecken niet soepel ging en ik niet heb kunnen slapen tijdens de vlucht. Maar eenmaal in het Hostel heb ik snel andere mensen leren kennen. O.a. Lim, Tricia en Celina.
Lim komt uit Maleisie en woont nu in Taiwan. Tricia in Amerikaans en woont in Beijing. Met deze twee dames heb ik de eerste dag grotendeels doorgebracht.

We zijn na een paar keer in de buurt verdwalen en naar de nightmarket gegaan op Temple street. Daar kun je allemaal namaak dingen komen en heerlijk eten. We zijn met de ferry gegaan en bij de towerclock naar de light symphony gaan kijken. Erg mooi. Hong Kong heeft heeeel veel wolkenkrabbers en elke avond is er een licht show met muziek. Bij de Tower kun je mooi het allemaal bekijken. Daarna zijn we doorgelopen naar de markt. Eerst over een lange straat met alleen maar dure winkels van Prada tot Gucci enz. De overgang naar de Temple street kon daarbij niet veel groter zijn. Het was erg lekker het eten. Heel gezellig op straat met krukjes eten. Lim vond het minder speciaal als ik aangezien ze zelf Aziatisch is en Tricia vond het wel leuk, maar woont al zo lang in Beijing. Het is erg leuk en handig om op te trekken met Lim. Doordat ze de taal spreekt regelt ze alles en ze weet ook interessante dingen qua eten die we dan proberen.

Zo zijn we op de Temple street bij een klein tentje naar binnen gegaan. Daar kon je een pudding (trilpudding) eten die gegeten wordt i.v.m. medische werking. Nou het smaakte niet super.. en is gemaak van o.a. de schild van ja wel de schildpad!! Ja.... Ach dat moet ik ook een keer proberen. Dit keer is het bij 1 hap gebleven. Lim at door..

Na de lange dag ben ik heerlijk gaan slapen (van 7.30 uur Nederlandse tijd op 9 november tot 17.00 uur Nederlandse tijd op 10 november). Na mn trip naar Dublin (hotel boven pub en kroeg) ben ik niet meer koppig als het gaat om het gebruik van oordoppen. Dus de doppen in gedaan en goed geslapen. In tegenstelling tot andere..

Dag twee.

Om half 11 werd in wakker en ben ik met Tricia en Lim gaan ontbijten. Net buiten t hostel hebben we Celina ontmoet. Die stond te zoeken naar de hostel (had ik ook een uur lang.. geen telefoon die opgenomen werd.. zo fijn). Bij de treinstation Lantau Island kwamen we haar heel toevallig weer tegen. Met zn vieren zijn we met de kabelbaan naar t eiland gegaan en de grote Boedha bezocht. Celina komt uit Spanje, Malaga en woont ja wel ook ergens anders.. China, Chengdu(?).

Met een mooi gemengd internationaal gezeldschap zijn we verder gegaan. Het was erg mooi en rustig op het eiland. Tricia moest eerder terug (naar huis) en samen met Lim en Celina ben ik verder gegaan. We hebben de grote Boedha van dichtbij gezien en het Poh Lin Monastery. Het was erg mooi daar en rustgevend. Op de terugweg heeft Lim ons weer iets laten proeven. Nu geen schildpad maar gemaakt van Sojabonen. Het was wel prima, maar vooral de sfeer was gaaf. Alleen Aziatische mensen waren er, geen Engels te horen of te lezen.

Na het eiland zijn we gaan eten. In Hong Kong moet je soms lang wachten in een rij (wat ze hier allemaal netjes doen, zelf voor de bus..). Waar we wilden eten (op aanraden van Lim) was het heel druk. Een uur wachten. En we hadden veel honger dus Lim kwam met een oplossing: eerst naar een ander restaurant en daar wat eten en dan door naar sit restaurant. Klinkt raar, maar is wel leuk! Heerlijk gegeten in restaurant 1 (geen rij daar). Ook heerlijk gegeten in Restaurant 2. Daar heb ik gesproeft van een zwart gekookt ganzenei..geen aanrader! en daarna lekker verder gegeten van de Gans en Varkensvlees.. dat is wel een aanrader.

Na het eten zijn we met de Peaktram naar de Peak gegaan. Een dakterras met geweldig uitzicht! Hong Kong is het mooiste in de avond. Er is veel verlichting veel uithangborden met Neon. Erg kitsch maar mooi om te zien. Overdag zie je ook dat alleen de onderkant mooi afgewerkt is. De bovenkant (na 2 verdiepingen) is vaak lelijk.

De mensen hier zijn heel aardig. Iedereen wilt je helpen als je de weg kwijt bent (gebeurt redelijk vaak). Nu weer slapen en heerlijk gebruik maken van de oordoppen.

tot snel

• 11 November 2011 - 19:10

Helma:

Wat gaaf zeg die lichtshow.
    Ik print het uit om het aan oma Toos te laten lezen want die maakt zich zorgen omdat je alleen gegaan bent. Is nergens voor nodig maar ja je weet hoe ze is hé. fijn dat je het naar je zin hebt. de foto's zijn ook mooi. Geniet van de stad en van het eten. doe je nieuwe vriendinnen de groeten.\
    dikke kus van ons.

• 11 November 2011 - 21:11

Nicole:

klinkt heel goed! de jaloezie beging al toe te slaan.. maar toch leuk om te lezen ;) geniet van alles!

• 12 November 2011 - 19:20

Sandra:

Dank voor dit bondige verslag... ;) Super om te lezen allemaal, klinkt goed en leuke foto's! Tja en schildpaddenschildpudding? Daar kun je toch van tevoren wel van bedenken dat het niet lekker is!? :P

• 15 November 2011 - 20:32

=Krista=:

Hey Petra,

Wat een avonturen alweer in zo'n korte tijd! Leuk zeg! Kijk alweer uit naar je volgende belevenissen.

Kris