Lovely Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Lovely Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Lovely Brisbane

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

06 December 2011 | Australië, Brisbane

Na de tour van Whitsundays en Fraser Island met geen fijne bedden en veel zand en steeds 1 nachtje in een hostel slapen was ik wel even toe aan een omgeving waarbij ik langer dan 1 nacht verbleef en GEEN ZAND!

Ik zou eigelijk 3 nachten in Brisbane verblijven, maar het het naar twee terug gebracht. Ik hoor goede verhalen over Byron Bay (mijn volgende stop) en heb daarom gekozen om een extra nacht daar te boeken.

Brisbane is een rustige en fijne stad om te wonen denk ik. Om te bezoeken heb je aan twee dagen voldoende. Het is een stad waarbij (zoals in geheel australie) niet veel karakter is zoals ik gewend ben in Nederland en met de city trips in Europa. Hier heb je grote delen van de stad niet karakterloos zijn. Het is functioneel opgezet zoals een industriegebied. Het centrum heeft wel een aantal mooie gebouwen en een mooie botanische tuin. Ook is het shoppen erg gezellig ingericht. Er zijn meerdere cafe's en restauranten.

De eerste dag dat ik hier aankwam ben ik na het dumpen van mijn spullen gaan wandelen door Brisbane. Het centrum is erg overzichtelijk wat er fijn is voor een persoon die snel verdwaalt... Ik ben o.a naar de botanische tuin geweest. Wandeling langs de Brisbane rivier gemaakt en heb mezelf verwend op Sushi. Alles in Australie is hier duur, maar de sushi valt wel mee. Deze sushi heb ik opgegeten in de Botanische tuin. Heerlijk! Helaas begaf mijn kleine fototoestel het. Het zand van Fraser heeft het de das omgedaan. Nu maar kijken of ik een nieuwe ga halen of het met mijn grote camera alleen ga doen. Die maakt mooiere foto's maar is ook groter en zwaarder om mee te nemen. Ik denk nog...

's Avonds heb ik rustig aan gedaan en redelijk vroeg naar bed gegaan. Tijdens de tours en de dagen er tussen heb ik lange dagen gemaakt. Vaak op staan om 6 uur 's morgens en pas rond 1 á 2 uur 's nachts naar bed. Dat moet je een keer gaan voelen.

Ik kwam Aaron (Israelier van Whitsundays) nog tegen in het hostel. Erg grappig. Nou vind ik hem eigenlijk een beetje (erg) irritant, dus heb hem eerst geprobeerd te ontwijken. Aaron heeft nogal een dominante en dwingende manier in de omgang. Het kan aan zijn niet perfecte engels liggen (al betwijfel ik het).. Hij wilde bijvoorbeeld buiten een sigaret roken en dan gaat het zo:
Aaron: Ga mee naar buiten
ik: nee ik ben nu bezig, maar bedankt dat je het zo netjes vraagt aan me of ik mee wil naar buiten gaan..
Aaron: kom naar buiten, ik wil roken
Ik: Prima dat je wilt roken, veel plezier. Ik blijf hier.
Aaron: Nee je gaat mee naar buiten.....

Natuurlijk ben ik hem gevolgd naar buiten en heb netjes gedaan wat hij de hele avond vroeg.... hahahaha NOT!! Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik er geen zin in heb. Dat ik heerlijk alleen reis dus zelf bepaal wat ik doe. Kwartje viel toen nog niet echt pas de volgende dag toen hij mee wilde naar de stad met mij. En ik hem duidelijk maakte dat ik dat niet wilde...

Gisteren (dag twee) in Brisbane heerlijk alleen door de stad gelopen en gekeken of ik mijn camera kon laten repareren.. geen succes. Daarna ben ik naar de Lope Pine Kaola Sanctuary geweest. Daar vangen ze australische dieren op en geven shows ter voorlichting aan het publiek. Ik heb daar een mooie roofvogel show gezien, Kangaroes geaait, geknuffeld met een Koalabeer en op de foto daarmee geweest, honden in actie gezien in het opjagen van de schapen en het scheren van een schaap. Erg leuk een interessant! Het is een rustig park waarbij je de dieren (die niet bijten en giftig zijn) kunt aanraken. Heel leuk om te beleven.

's avonds weer Sushi gehaald en het in het hostel opgegeten. Leuke gesprekken gehad met een jonge uit Afrika en een meisje uit Taiwan. Dat vind ik het leukste aan het verblijven in een hostel. Je ontmoet gemakkelijk mensen uit andere culturen waardoor je een anedre blik krijgt op wat je meemaakt en wat je gewoon vind.

Na het eten ben ik naar de coach terminal geweest om mijn oude buurmeisje Marijke op te halen. Zij is nu ook in Brisbane en via Facebook hebben we afgesproken om te meeten. Ik heb haar al jaren niet echt meer gesproken, maar nu aan de andere kant van de wereld hebben we goed bij gepraat. Zo grappig. Ik heb eerst met haar meegegaan om haar hostel te vinden (lees, verdwalen, twee keer lebben, geen duidelijke uit leg, toch uiteindelijk gevonden door hulp van jongen uit Rusland). Daarna zijn we op zoek gegaan naar een kroeg om een drankje te doen. In de buurt waar zij verblijft waren alleen de volwassenenclubs nog open... dus uitelindleijk een ijsthee gedronken bij de locale kabab tent. hahahhaha. Maar was zeer gezellig. Met de taxi ben ik maar terug gegaan naar mijn hostel.

Straks neem ik de bus naar Byron Bay. Kijken wie ik daar tegenkom en wat ik daar ga beleven. Hopelijk is het daar wat warmer. Hier in Brisbane is het maar zo'n 25 graden...koud dus!


  • 06 December 2011 - 06:57

    Nicole:

    het zal je maar gebeuren, 25 graden.. klinkt goed! de jaloezie hier wordt groter en groter, maar we werken dapper door ;) geniet er van!

  • 08 December 2011 - 20:30

    Helma:

    Wat een tegenvaller zeg 25 graden. Moet je hier komen dan zou je tekenen voor die temperatuur. Ik hoor het je zeggen tegen Aaron. Hij is zeker de slimste niet. Duurde wel lang voor hij het begreep. Je juffen toon zal wel geholpen hebben. Verder zou ik daar ook wel willen zijn. Lekker warm em mooie / leuke dingen zien. Geniet lekker.
    Dikke kuz

  • 14 December 2011 - 16:36

    Jorien:

    Wat een mooie foto's! Gave beesten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 27294

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: