Kamperen op Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Kamperen op Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Kamperen op Fraser Island

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 December 2011 | Australië, Rainbow Beach

Na een top paar dagen in Airlie beach ben ik met de grayhound doorgegaan naar Rainbow beach. Samen met James en Bauer (kamergenoten Airlie beach) en de twee duiste meiden van de tour Whitsundays ben ik naar Rainbow beach gegaan. We hebben allemaal de Fraser tour bij Dingo's (hostel) geboekt.

Eenmaal aangekomen snel alle spullen gedumpt op mijn bed en naar het strand geweest. Voor het eerst zwemmen in de zee en niet in een Lagoon. Het was erg leuk. wel heel veel stroming. Na het strand hadden we een briefing voor de tour voor Fraser Island. Hierbij kregen we onder anderen te horen wat je moet doen als:
- je naar de wc moet en er geen wc is (gat graven van minstens 50 cm en x aantal meter van het water)
- je moet afwassen
- je een dingo tegenkomt. ( met je armen gekruisd terug lopen, rustig...tuurlijk)


Rainbow beach is niet heel bijzonder. Het is klein, heeft een prima strand en een paar hostels en restaurantjes. Maar wat natuurlijk veel belangrijker is, is dat het vlakbij Fraser Island ligt. Dit zeer groot zand-eiland en een heel mooi stukje natuur. Een eiland waarover je uren rijdt en die meerdere zoet water meren en rivieren heeft. Op het eiland heb je naast hele grote vliegen die prikken (niet leuk), redelijk veel muggen (ook niet fijn) en veeeel Dingo's!!(heel schattig van een afstand overdag, heel eng 's avonds)

Tijdens de briefing werd ook de groepsindeling bekend gemaakt. Er waren 8 groepen waarbij 3 groepen van Mexicanen (erg aardig individueel, als een groep luidruchtig en niet te verstaan). Ik zat in groep D met 7 anderen: 2 Zweedse meiden Johanna en Hanna (aardig maar spraken voornamelijk Zweeds met elkaar), Shane van Canada, Rohan & Richard & Katie (Engeland) en Bauer (Duitsland). Het was een leuke groep, lekker gemixt. Met hen zit je in de auto en kook je en slaap je in de tentjes.

De tour was 3 dagen / 2 nachten op Fraser Island. Het weer was niet altijd geweldig (vooral 's avonds veel wind en soms regen) maar voor de rest veel zon.

We hebben veel rondgereden in de jeeps over het strand of door de zandpadden over het eiland. We mochten zelf rijden. Heb ik ook gedaan. Het was echt geweldig om te doen. Met een 4by4 over het strand scheuren... top. De elke dag zijn we naar een heel mooi zoetwater meer geweest of een beekje. Heerlijk om te zwemmen. In de zee mag je noet zwemmen i.v.m. een te sterke stroming en we verbleven niet bij douches...

De natuur is heel mooi op Fraser. Mooie stranden, zand duinen, bos, oerwoud(achtig), meren en beekjes. Echt heel gaaf.

Het kamperen was in kleine koepeltentjes en zelf koken op een kookstel, geen stoelen hebben, je wassen in een beekje. Je leeft echt buiten en zonder besef van tijd (alleen besef van honger en slaap). Het leuke is dat je echt met elkaar bezig bent. 's avonds veel praten, drankje doen, muziek draaien. De Mexicanen mengde de eerste dag niet echt en maakte zelf een goede sfeer. Om een beetje tegenwicht te bieden (was het idee) ging de rest een lied meezingen van oasis, Wonderwall. De grap was dat de mexicanen de tekst beter kende dan de engelse... hahahhaha. Dit zorgde ervoor dat het minder 2 groepen was en meer 1 groep. Leuk om te weten: Mexicanen zijn ook erg fan van Glee, net zoals de mannen in mijn groep....apart maar wel leuk.

De Dingo's die horen bij Fraser waren minder fijn. Ze komen af op het eten (wat je dus niet mag laten liggen en alle afval moet opbergen). Deze zijn toch wel spooky als je naar de wc (chemische toilet of met schep een gat graven) gaat. Je moet daarom ook altijd met z'n tweeen gaan. Zo leer je mensen wel snel kennen. ;)

De tour van Fraser was echt geweldig. Veel mooie momenten beleefd. Goede sfeer en veel mensen leren kennen.

Eenmaal terug in Rainbow beach ben ik met een groep van 17 mensen wezen eten. Het was heerlijk eten. Ik had gevraagd wat de Fishermans feast was. De aardige vrouw achter de balie legde het zorgvuldig in zwaar accent en snel uit.. gevolg ik heb het genomen (James ook), maar geen idee wat ik zou krijgen. hahhah het was heerlijk (gelukkig). Bij het restaurant kun je ook Bingo spelen. Dus samen met James, Oly en een duitser gespeelt. Ik heb 1 keer gewonnen (mijn inzet van 1 dollar) top avond hahahah.

Vandaag ben ik met de bus naar Brisbane gegaan. Samen met o.a. James en Venla (van Whitsundays). Helaas zijn ze allemaal naar een andere bestemming door gegaan. Maar gelukkig hebben we facebook. Het is fijn om een tijdje met een paar mensen te reisen. Met Bauer, James en de duitse meiden heb ik ruim een week gereist.

Nu ben ik in Brisbane en heb ik twee dagen om deze stad te verkennen en dan door naar Byron Bay.




  • 04 December 2011 - 08:19

    Brigitte Verkerk:

    hai Petra
    Nu ik je verslag heb gelezen waan ik me ook een beetje op een Bounty-eiland, maar ik mis het beeld erbij!
    Heb je geen leuke foto's van hagelwitte stranden met van die schattige palmboompjes, die de nodige verkoeling verzorgen voor de brandende zon waar je nauwelijks aan kunt ontkomen? (Het is hier echt herfst, dus ik heb behoefte aan wat zon en warmte)
    Je gaat vast nog wel eens het strand bezoeken, dus neem ajb een zonnig fotootje voor mij! Heel veel plezier Petra. Genieten he!

  • 04 December 2011 - 09:09

    Oma Riet:

    Ik geniet van de avonturen die je allemaal beleeft en denk dan stiekem dat ik zoiets ook wel zou hebben gewild. Veel plezier nog !!

  • 04 December 2011 - 11:28

    Damaris:

    Haha sommige delen doen mij aan Matapica denken ;-) Je weet vast wel waar ik op doel :p Klinkt erg leuk iig. Veel plezier in Brisbane. xx

  • 05 December 2011 - 05:33

    Emma:

    Wat een geweldige foto's!!! Veel plezier nog :)

  • 10 December 2011 - 12:49

    Sandra:

    whaaaa lake mckenzie en lake wabby, gaaaaf! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 27362

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: