Genieten van de Sterren, stranden en gezeldschap - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Genieten van de Sterren, stranden en gezeldschap - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Genieten van de Sterren, stranden en gezeldschap

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 November 2011 | Australië, Airlie Beach

Na een lange busrit (12 uur lang, waarvan 4 zonder airco...)ben ik aangekomen in Airlie Beach. Hier kun je makkelijk een tour met een boot doen naar de Whitsundays. Dat zijn eilanden met mooie snorkelmogelijkheden, maar vooral bounty-witte-stranden..

Het is hier in Airlie Beach steeds zo'n 32 tot 35 graden in de schaduw.. lekker warm dus en veel insmeren tegen de zon. Tot nu toe ben ik nog niet echt erg verbrand geweest. Heel fijn.

Vandaag is mijn laatste dag in Airlie Beach ik heb hier vier nachten door gebracht (makkelijk bij te houden in nachten i.v.m. accomodatie regelen en betalen). Ik zal even van het begin beginnen voor deze blog ;)

Vrijdag aangekomen en naar mijn hostel gegaan Nomads Airlie Beach. Het is een groot hostel met allemaal huisjes (soort landalgreenparks, maar dan met stappelbedden en ander publiek. hahahha). Ik had een 6 bed dorm geboekt en kwam met 5 Oziies (australiers) te zitten. 4 Meiden en 1 jonge uit Brisbane die hier een korte vakantie doorbrengen. Was gelijk erg gezellig. 's avonds heb ik met ze gekaart (jawel shithead en Unno). Altijd goed. Al hadden ze wel andere regels voor shithead..maar gelukkig heb ik toch niet verloren ;)

Na het kaarten zijn we uiteten geweest bij een foute backpacker tent (Down Under cafe) maar met goed eten voor niet te veel geld. Daarna zijn we wezen stappen hier in Airlie. Dat kun je hier goed. Het is maar heel klein hier, maar genoeg te eten en te stappen.

Het leukste met het omgaan met de Ozzies was voornamelijk bij het ontbijt. Ik was met Jackie (1 van de meiden) eerder aan het water gegaan en gaan slapen. De rest ging lekker door. Dus bij het ontbijt was het een soort herbelvenis van de avond zoals in de film The Hangover....hahahaha. Van een broek die vermist werd, blauwe plekken door het steeds opgetild worden door een vreemde man, nieuwe meid (van die ene jonge) die de weg naar de badkamer vroeg in ons huisje...tot nog veel meer. Ik heb zitten janken van het lachen. De hele tijd oh-ja en weet-je-niet-dat... top!

Later op de dag (2 uur 's middags) ben ik met mijn tour gegaan. De Ozzies gingen ook op tour, maar hadden een andere boot. Ik ben met de Broomstick op tour gegaan. Het was een wedstrijdzeilboot. Echt heel gaaf om daarmee te varen. Ik heb ook een beetje geholpen met het heisen van de zeilen enz.. echt leuk.

Ik heb twee nachten en twee dagen doorgebracht op de boot. De groep op de boot bestond uit 26 man en was erg divers. Het was een rustige maar gezellige groep. Iedereen die met elkaar praat en optrekt en super.

De eerste dag hebben we alleen gezeilt aangezien de wind vanuit de richting kwam dat we naar toe moesten, moesten we anders zeilen.. Daar is een hele mooie term voor......

De tweede dag hebben we gesnorkeld. Dat was leuk,maar niet zo mooi en gaaf als in Cairns. Al heb ik wel Elvis (grote blauwe vis) geaait. Daarna zijn we naar de mooie stranden gegaan. Dat was echt super mooi. Zo anders dan ik ooit heb gezien. Echt bounty eilanden!!!

's avonds heb ik op het dek geslapen met 7 andere. Ze hadden geen matrasjes voor op het dek. Dus een klein deel op het zeil kunnen liggen, maar voor de rest op het harde dek. Maar dat maakte echt niets uit. De sterrenhemel is zo mooi daar!! Je hebt weinig/geen licht vanaf de omgeving. Dus prachtige sterrenhemel. Ook het ontwaken met de zonsopgang was een kippevelmoment. Met z'n alle ook echt gaar wakker worden en stil aan het genieten van de zonsopgang. top.

Gisteren ben ik teruggekomen met de tour. En met een paar mensen (Fenla van Finland, Sarah en Alex uit Canada en Aaron uit Israël) hebben we een heerlijke lunch klaargemaakt op de bbq bij de Lagoon. Ja ook hier een zwembad naast de zee. Nu omdat er een grote kans is stingers in de zee... De lunch was heerlijk (ook deel net voor ontbijt gehad). De rest van de dag heb ik heerlijk gerelaxed en 's avonds zijn we met de crew en deelnemers van de tour uiteten geweest (wederom Down Under cafe) en nog een paar drankjes gedaan. Nu in de ochtend geen The Hangover, maar bij de mac gebruik maken van gratis internet ;)

Vanavond ga ik weer met de nachtbus. Op naar Rainbow Beach voor tour Frazer Island.

tot snel

  • 29 November 2011 - 08:27

    Roxanne:

    Wow, supermooi Peet! Heel leuk om je verhalen te lezen en minder leuk dat ik daar nu ook heen wil ;)

  • 29 November 2011 - 16:40

    Nicolette:

    Heey Peet!
    Wat leuk om te lezen dat je nog steeds geniet van al het moois.. Geniet nog maar lekker verder van alles.

    Liefs xxx

  • 29 November 2011 - 21:15

    Sandra:

    Aaah op die plek van de eerste foto sta ik ook op de foto! :) :) alleen jij hebt wel veel mooier weer! Idd echt ongelooflijk hoe wit het zand daar is. Leuk om te lezen hoor, brings back memories! Veel plezier op Fraser Island!

  • 30 November 2011 - 19:51

    Helma:

    Hoi Petra, wat een verhaal weer. Elvis geaaid is wel heel erg bijzonder.
    Uit je verhaal is op temaken dat je volop geniet.
    Je verdient het om te genieten na een jaar hard werken. Je ontmoet weer veel nieuwe mensen lees ik :)
    Bounty eiland lijkt me ook wel wat, helaas te ver weg maar ja. Met mij gaat het heel erg goed.

    dikke kuz love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 27374

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: