Elke straat zijn eigen artikel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Elke straat zijn eigen artikel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Elke straat zijn eigen artikel

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Ja daar zit je dan in de Temple of Litature in Hanoi in je reisboek te schrijven. Het is net begonnen met regenen. Het regent elke dag een kwartiertje. Echt heerlijk want dan koelt het tenminste wat af. Is met deze klamme hitte wel nodig. De Temple of Litature is een rustige 'haven' in het hectische hanoi. Ze hebben hier veel tempels voor echt alles en gelukkig ook een voor het leren. Het is hier heel apart. Het is hier zo rustig. Net getrouwde stellen maken hier hun trouwfoto's, mensen zijn de tempel aan het natekenen en daar zit ik gewoon even tussen.

Ik ben alleen naar de tempel gekomen. Even mijn eigen ding doen. Heel fijn. Mijn tweede dag is in Hanoi is heel snel gegaan. Vanmorgen ben ik uitgecheckt bij mijn hotel Princes 1 en naar mijn nieuwe hostel gegaan. Om naar het hostel te gaan ben ik achterop een taxl-motor gaan zitten (met backpack en al). Ik geniet echt van de tripjes achterop de motor. Zo heb je echt het gevoel van de hectiek. Ik heb nu in het hostel een kamer met 9 anderen. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Clair slaapt ook op die kamer. Mijn bednummer is trouwens 29..

Het was wel een goede keuze om te veranderen van hotel. Voordat ik het doorhad ben ik vanmorgen op pad gegaan met een groep van 11 mensen (voornamelijk engelse en ieren). Uiteindelijk bleef er een groepje van 4 over. Wij gingen op zoek naar de electricstreet. Een van de andere moest een kabel hebben en mijn camera was er plotseling mee opgehouden. Dus dan ga je naar de Electricstreet. Zo heet de straat niet echt, maar daar zitten namelijk alle zaakjes in Hanoi die electrische apparatuur verkopen. Gewoon zo'n twintig winkels die allemaal de zelfde producten verkopen. je hebt ook Toystreet, sunglassesstreet, tupawarestraat en zelfs manequinstreet. Te apart. Soort woon-, autoboulevard maar dan in het klein en in het meervoud op elke mogelijke categorie artikelen. Gelukkig hebben we na veel omleidingen (lees verkeerd kaart lezen) de straat gevonden en zowel als de kabel kunnen halen als mijn camera laten repareren.

Een van de Egelse gasten had trouwens in een ander land kort gereisd met een andere Nederlander. die heeft hem wat woorden geleerd, maar hij wist er nu nog maar 1 van... Zwaffelen... typisch engels om juist dat woord te onthouden ;)

Morgen ga ik een trip naar Ha Long Bay maken met allemaal mensen vanuit mijn hostel (ook de groep van 11 van vanmorgen en Simone)

Straks even een Loempia eten bij Koto, daarna naar Happy Hour en avondeten scoren.

kuzz



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 27390

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: