Top gear - Peet stijl - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Top gear - Peet stijl - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Top gear - Peet stijl

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Zo dat was echt te moeilijk wakker worden vandaag... de cocktails waren super, maar de volgende ochtend...pffff...zeker a zo'n lange reis en leven op een paar Oreo's ;)

Vandaag was het een rustige opstart. Lekker douche. Ik had gehoord dat ze hier warm water hebben. Ja dat is niet altijd zo! Dus ik sta er hoopgevend onder en maar te wachten op het warme water. Maar ja dat kwam maar niet. Dus het was weer een koude douche. Je wordt er tenminste wel wakker van :( Loop ik de badkamer uit zie ik een schakelaar. Voor koud of ja...warm water. Fijn. Dan maar morgen genieten.

De dag begint rustig, Tim en Megan hebben ook opstart problemen netzo als alle nieuwe 'vrienden'. Tim, Megan en ik besluiten om Hue met scooter te verkennen. We hebben de keuze uit een automatische en een schakelscooter. We kiezen de laatste (is 2 dollar goedkoper, hahaha). Het verkeer in Hue is minder erg als in Hanoi. Daar zal ik echt niet snel echt deelnemer zijn. Maar hier wil ik wel een poging wagen. Dus eerst even in de straat oefenen. Lees straat met veel straatverkopers die ook hun tactieken hebben als je op een scooter aan het oefenen bent om je een boekenleggen of zonnebril te verkopen.

We hebben alle drie een scooter, ik een rode Honda die nieuw is. Dat geef de man wel 15 keer aan. Volgens mij had hij niet veel verouwen in mijn gewelidige rijkunsten. (logisch)
Het plan is om eerst aan het strand te rijden. Het is wel spannend om zo'n apparaat in deze omging te besturen. Tim en Megan durven het niet meer aan. Tim heeft een te erge katter. Dus Megan is bij mij achterop geklommen en we zijn met z'n tweeen naar het strand gereden (35 minuten).

Het was echt super!!! Soort van mini top gear, maar dan peet-stijl ;)
Ik zat echt met een grijns van oor tot oor. Het is zo leuk om door de kleine dorpjes heen te crossen. In het begin ging ik maar 25 km p.u. maar later kwam de vaart er goed in.Het is wel heel apart rijden hier in Vietnam. Bochten worden heel anders genomen (soort van extreem voorsorteren, ookwel tijdelijk spookrijden genoemd). En je moet uitkijken voor loslopen de koeien en hun vlaaien.

Eenmaal aangekomen bij het strand, was het zogoed als leeg. Het is vandaag geen lekker weer. Er zitten 3 oudere Vietnamesen, meer niet. Na even te relaxen op het strand zijn Megan en ik weer verder gegaan. Weer Top gear Peet-stijl. We hebben ook video beelden gemaakt. (ja dat komt ooit ergens te staan. Het staat nu op de camera van Megan)

Na de geweldige rit, ben ik samen met de Kiwi's wezen lunchen. Heelrijk dat Vietnamese voedsel. De kiwi's gingen daarna even relaxen. Ik ben het oude centrum gelopen. Het is ook qua mensen een andere sfeer. Het is meer gericht op het aftroggelen van je geld. Prima. De terugreis naar de hostel heb ik met tuc tuc gedaan. Mijn gevoel gaf aan dat het niet handig was om met schemering terug te lopen.

Vanavond heb ik met de Kiwi's en Chris en kristen weer kaartspelletjes gedaan. Zo heb ik ze Ezellen geleerd. Ze vonden het super. te komisch. De avond ik nu goed op weg en ik ga weer aansluiten bij de rest. Morgen reis ik met de Kiwi's door naar Hoi An. Daar blijf ik denk ik een paar dagen. (kleding kun je daar laten maken)Chris en kristen zijn daar ook netzoals Jordy (ja een NL-er), Tyler, John en de rest. Wordt vast weer leuk.

tot snel

  • 20 Oktober 2010 - 07:31

    Fredericke:

    Ik zie het al helemaal voor me Peet op de scooter! Super :) Om nog even terug te komen op je vorige verhaal, ze waren toch niet beter in lingretto, dan ik ben?? Dat kan natuurlijk niet! Veel plezier! en ik blijf lezen :)
    x Fredericke

  • 20 Oktober 2010 - 11:05

    Mandy:

    Hey Peet!!!

    Ik zit weer een keer achter de computer dus kan ik een berichtje sturen....!
    Ik kijk wel elke dag of je al wat nieuws hebt geschreven op Niels zijn Tel.
    Zo te lezen heb je het onwijs naar de zin..daar ben ik blij om!!
    Niet vergeten veel foto's te maken he....
    Nou meis, veel plezier nog!!

    Liefs Mandy

  • 20 Oktober 2010 - 12:12

    Suus:

    Haha leuk zeg! Veel plezier in Hoi An! ;)

    Xje!

  • 20 Oktober 2010 - 18:05

    Marjoleine:

    Zucht... mini top-gear brengt de herinneringen wel weer helemaal terug! Geniet er goed van!! Al de garnalen rondom suikerrietstokje geprobeerd?? Groetjes, Marjoleine


  • 21 Oktober 2010 - 11:39

    Helma:

    Hoi Nicky Lauda,

    Ja, ja scheuren op een scooter in het verre oosten is jou wel toevertrouwd. Je doet dat ook in het vlakke holland in je fiatje, dus waarom daar niet op een scooter.
    Je tante zal blij zijn dat je de tuktuk heb genomen. Ze wil wel het bewijs (foto). Ezelen hoe leg je dat uit in het engels. heel veel plezier in Hoi An.
    dikke kus Helma.

  • 25 Oktober 2010 - 11:46

    Petra:

    Nee freddie niemand kan beter zijn dan jij in Ligretto! Er is maar 1 koningin daarin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 27384

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: