Welkom Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Welkom Down Under - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Welkom Down Under

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 November 2011 | Australië, Cairns

Na een lange vlucht is het zover..ik ben aangekomen in Australië, Cairns.

Vandaag is mijn tweede dag hier. Het is het tegenovergestelde van Hong Kong. Veel zon, groot hostel, veel minder mensen, relaxed....

Tot nu toe heb ik vooral rustig aan gedaan. Judith, vriendin van Dam (groeten krijg je trouwens terug, dammie) die hier werkt heeft mijn bed relegeld en ik slaap bij haar en nog 4 meiden op de kamer. Het is een mooie kamer, goed bed met eigen badkamer en keuken... heel fijn!

Ik merk wel dat het anders gaat hier in OZ. Het hostel is vrij groot en er wordt minder gezamenlijk gedaan. Ik heb het wel naar me zin, maar voel me wel meer alleen. Dat gevoel had ik niet in Hong Kong en vorig jaar in Vietnam. Nu ben ik meer op mezelf aangewezen. Dat is wel wennen. Er zijn hier veel mensen die hier verblijven en al een groep hebben / zijn en mensen die hier lang verblijven... Ik moet nog ff mijn draai vinden hier in OZ..

Ik heb vandaag navraag gedaan naar de duik cursus.. die kost zo'n 650 euro!!! erg duur. maar dat is dan wel een goede..dus ga het waarschijnlijk wel doen.

Pokke... ben net gestoken door een mug en het jeukt nu al!! GRRRRrrr.

Cairns is trouwens wel een grappig stadje. Je mag niet in de zee (waar het aan ligt zwemmen) dus hebben ze een zwembad erbij geplaatst.. wel lekker zwemmen trouwens.

Oh ja ik ga waarschijnlijk kerst doorbrengen in Melbourne en dan waarschijnlijk met Judith..erg leuk!

tot snel weer en het is echt leuk om al jullie reacties te lezen..thanx

  • 16 November 2011 - 07:40

    Sandra:

    Je mag er niet zwemmen, maar dat wil je ook echt niet hoor :P In Cairns zijn inderdaad veel mensen die daar praktisch in een hostel wonen... Is in Brisbane ook zo, de kleinere stadjes zijn wat dat betreft gezelliger! Veel plezier met duiken, ben benieuwd hoe je het vindt!

  • 16 November 2011 - 07:58

    Jorien:

    Hoop dat je snel je draai kan vinden! Have fun.

  • 16 November 2011 - 17:43

    Fredericke:

    Hoi Peet,

    Leuk om je verhaal te lezen. Heerlijk dat zwemmen. Hier heeft het wel gevroren vannacht. brr!
    Gaaf duiken, lijkt me echt vet om te doen! Misschien wat onderwater pic's maken... Hopelijk vind je gauw je draai!
    x Fred

  • 17 November 2011 - 19:58

    Niels & Mandy:

    Hey Peet,

    Leuke verhalen en foto's! Waarschijnlijk zal je snel genoeg je draai vinden en ontmoet je veel leuke mensen.

    Liefs Niels & Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 27372

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: