Ha Long Bay / Girl Power!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Ha Long Bay / Girl Power!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay / Girl Power!!!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Ik kreeg van iedereen te horen dat ik minstens naar Ha Long Bay moest gaan. Dat het daar erg mooi is. Goede raad is om op te volgen dus ben ik twee dagen (1 nacht) naar Ha Long Bay gegaan, georganiseerd door mijn hostel. Het was echt helemaal super!! Ik ben net terug als ik dit typ. Ik ben kapot maar het was echt te gek.

De avond voor vertrek had ik twee Kiwi's ontmoet een leuk stel Tim en Meg. Zij gingen ook twee dagen naar Ha Long Bay. Simone ging ook. Met hun heb ik eigenlijk de gehele trip opgetrokken. We waren met 31 mensen op de boot (zelfs 2 NLs meiden al klikte dat niet optimaal, prima maar niet super). We moesten vroeg weg voor de 3 uur durende busrijs naar Ha long Bay. Daar gingen we op een soort pondje naar onze boot. Een boot met 3 lagen.

Simone (die uit Australie, Melborn komt) en ik deelde een kamer. we hadden een prive badkamer en dek. Was echt super en het lekkerste matras zover. Al heb ik er niet veel tijd om gelegen.

De dag op de boot begon met een mooie vaart. Het is daar zo mooi en indrukwekkend. Daarna een heerlijke lunch. En toen werd het actieve deel gestart van de dag. We gingen eerst zwemmen, maar dan moest je eerst van de bovenkant van de boot afspringen (3verdiepingen). Dus daar stond ik dan op de rand, met een kloppend hart! Ik zou met Simone springen maar die twijfelde eerst even. Ik voelde dat mijn gevoel er niet beter op werd, dus ben ik gewoon maar gegaan. Soort van zonder dat ik het door had, sprong ik!. Het was echt te leuk. Dus nog twee keer gesprongen, maar de stroming was erg sterk dus erg vermoeiend.

Na het zwemmen zijn we gaan cajaccen. Ik zat met Simone. De reisleider gaf aan dat de mannen en vrouwen verdeeld moesten worden, want anders zou niet iedereen het volhouden. Simone en ik zatten toen al in een boot en dachten van schijt we gaan ervoor. Maar beide hebben niet echt de beste ervaring met het cajaccen. Ik ben vaak de laatste. Maar nu... we gingen als een speer. We waren zowaar de beste. We gingen hard, knalde niet tegen rotsen aan enzo. Gewoon te goed.. Echte girlpower...maar er komt meer...

We warene eerst naar een drijfend dorp gegaan en daarna naar een strandje om even rustig aan te doen. Tot dat ik het idee kreeg om te kijken waar de trap naar toeging. Simone ging ook mee en een paar andere. Nou we hebben uiteindelijk de top van de heuvel (al vind ik het meer een berg!!!) bereikt en het was schitterend. Maar we hebben het gedaan zonder slippers, gewoon op blote voeten! En alleen de eerste 3 minuten waren met treden, de rest waren zand (helaas weining), rotsen en stenen. Te pijnlijk. Maar hoe stoer was het dat we het even hebben gedaan!! Daarna weer terug in de Cajak (weer als eerste aangekomen.. ik weet het te goed gewoon), daarna avondeten en spellen (met veel drank).

Het was een leuke / drukke avond die erg slopend is! Het eindigde voor Simone en mij rond 2 uur. Net na dat het hoogte punt van de avond was bereikt..met euim 25 mensen uit volle borst Bohemain Raphody zingen. te mooi.

De volgende dag (vanmorgen) was erg zwaar. Vroeg opstaan, lunchen en dan weer terug naar het hostel. Simone gaat vanaond door naar Hue, ik ga morgen hopelijk naar Sapa. Daar ga ik nog het een en ander voor regelen. Straks eerst wat eten en dan lekker slapen. Even wat uren inhalen.


kuzz
tot snel

p.s. erg leuk om al jullie berichtjes te lezen! En nee hilde heb nog geen bezem gekocht


  • 17 Oktober 2010 - 10:43

    Jorien:

    ps: wanneer komen er foto's?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 27279

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: