Same Same....but different - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Same Same....but different - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Same Same....but different

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Oktober 2010 | Vietnam, Hoi An

In Vietnam kan je echt alles kopen dat enigzins lijkt op het origineel. Zoals hier in Hoi An.

Na een busrit van 3,5 uur (met een sleeperbus, iets wat alleen in Azie kan bestaan. Prima bus maar met allemaal ligplaatsen en compleet anders dan je je voorstelt) ben ik in Hoi An aangekomen. Ik ben met de kiwi's (TIm en Meg). We verblijven nu in een hotel Hoa My, aangezien Hoi An geen hostels kent.

Eenmaal aangekomen krijgen we gelijk te horen dat het verstandig is om als we kleding willen laten maken, gelijk die avond de eerste ronde te doen. En natuurlijk wil ik kleding laten maken...

In Hoi An heb je echt veel kledingwinkels, die allemaal kleding maken. Je kunt hier eigenlijk geen kleding (of schoenen) gewoon kant en klaar kopen. Ze maken alles op maat gemaakt. Leuk, maar kost wel geld natuurlijk.

Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij Kimmy's. Een wat duurdere zaak, maar met goede recensies. Het is echt apart. Je krijgt een laptop om de ontwerpen te bekijken en daarop staan allemaal pakken, jurken en jassen van bekende merken. Die stijl kunnen ze zo namaken, het is maar net wat je wilt..

Je hoort hier steeds bij het winkelen of gewoon rondlopen.. same same! En als je dan zegt van: ja, maar je bent wel duurder... zeggen ze: but different.. te komisch.

Uiteindelijk heb ik voor een pak (jasje met broek) en twee jurkjes gekozen. Tim en Meg bestellen ook aardig wat. De volgende dag om 1 uur is gelijk al de eerste passessie, om 6 uur de tweede en straks heb ik de derde passessie.

Bij de eerste sessie zag het er al heel mooi en goed uit.

Naast kledingwinkels en schoenenwinkels (die ze ook allemaal op maat maken, zelf slippers..) zijn er veel toeristenwinkels en restaurants. Het is hier heel mooi, maar ook erg gericht op de toerist. wat prima is, maar daardoor is het vooral een uitdaging om ergens te eten waar de locals ook eten. De eerste avond zijn Tim, Meg en ik gaan eten bij de Foodmarket. Het was echt super lekker en heel gezellig. Alleen de rondvliegende (ja dam, vliegend) kakkerlak was minder.

De volgende dag zijn we met een grote groep bij een restaurant gaan eten, was echt super lekker en ook niet duur. Gisteravond was het volle maan, dat hebben ze het ritueel (voor hun of de toeristen, dat weet ik niet) dat alle lampen bij de rivier uitgaan en je een kaarsje in een bootje op de rivier zetten en meelaten voeren. Zo komen je dromen uit. Het was echt heel mooi. Ik had samen met Meg bootjes gekocht.

Hanoi is super, maar vanavond gaan we naar Nha Trang. Naar het strand. Daar heb ik wel zin in. De tyfoon raakt Vietnam niet dus het weer zal nog beter zijn...

tot snel (ik ga nu ontbijten)

  • 22 Oktober 2010 - 06:59

    Roxanne:

    Wat leuk om je verhalen te lezen en super dat je zo regelmatig wat schrijft!
    Geniet van de tweede helft van je trip!

    xxx

  • 23 Oktober 2010 - 15:47

    Tim Bakker:

    Hoi zus,
    Leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar en dat je het naar je zin hebt. Ik geniet van je reisverslagen. Vooral Topgear peet style!
    Jij op een schakelbrommer door vietnam?! te gek peet!!
    Ik zit de komende dagen in jouw huisje. Wel even wennen helemaal alleen. maar het bevalt goed. Net of ik op vakantie ben :) .
    Heel veel succes met deel 2 van je reis , geniet ervan.
    Ik mail je snel weer.

    gr Tim


  • 23 Oktober 2010 - 16:57

    Henneke:

    Hoi Petra
    hoorde vandaag dat je in Vietnam zit heb je site gekregen en was ik zo allemaal lees heb je het goed naar je zin en al veel gezien super nog heel veel plezier

    Groetjes uit het natte nederland

  • 23 Oktober 2010 - 17:55

    Helma:

    Hoi Petra,

    Leuk dat je je garderobe uitbreid. Natuurlijk heb ook het een en ander nodig. ruimte zat in je kast :). Nu ga je weer naar het strand genieten dus. Kun je niet een koffer zon onze kant opsturen? het is het namelijk koud en nat.
    Heeeeél veel plezier en zon daar.

    dikke kus van mij voor jou.

    ps die kiwi's komen die nou uit nieuwzeeland of zijn het ozzies uit australie. doe ze de groeten

  • 24 Oktober 2010 - 14:31

    Melanie:

    He stoere,

    wat leuk om je verhalen te horen!! Volgens mij heb je het wel goed naar je zin daar!! Geniet lekker! Rome was ook gaaf!

    Kuzz

  • 24 Oktober 2010 - 20:01

    Damaris:

    Hahaha kakkerlakken kunnen dus toch vliegen? Komisch. Ik heb even een deja-vu :p xx

  • 25 Oktober 2010 - 07:49

    Annemarie:

    Ha Petra,

    Dat klinkt allemaal goed. Leuk om zo wat mooie kleren te laten maken. Geniet er nog lekker van.

    Groetjes, Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 27295

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: