happy Hour - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu happy Hour - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

happy Hour

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Oktober 2010 | Vietnam, Nha Trang

Vanavond heb ik al weer mijn derde avond in Nha Trang. Ik heb net de Kiwi's Tim en Meg uitgezwaaid. Erg jammer dat ze door reizen. Ze hebben over 2 dagen hun vliegtuig vanuit HCMC te pakken naar Thailand. Daarna gaan ze naar huis. Aangezien ik meer tijd te besteden heb hier in Vietnam haak ik af.

Maar alleen ben je hier niet. Ik verblijf nu het Backpackers House is Nha Trang en ga morgen op een of andere boottrip met mensen die ik in Hue heb ontmoet.

Maar even terugdenken wat heb ik allemaal beleefd hier sinds mijn laatste bericht...

De derde pasronde liep erg goed in Hoi An. Ik heb wel wat bagage weg moeten gooien om plaats te maken voor alle nieuwe aankopen. Rond 6 uur 's avonds hebben Tim, Meg en ik de slaapbus genomen naar Nha Trang. De rit was erg hobbelig en een gek achter het stuur. Maar ik heb het gehaald.

We kwamen 's morgens heel vroeg aan. We zijn gelijk weer gaan slapen (moesten wel ff wat uren inhalen). Later op de dag zijn we naar het strand geweest. Daar staat Nha Trang bekend om. Het strand en het nachtleven. Hier kun je een bucket (lees soosrt grote groentenpot) met cocktail krijgen voor 30.000 dong (iets meer dan 1 euro). Heel fijn!Het was een leuke avond. Tim, Meg en ik gingen o.a. naar een bar die Why Not heet. Samen met twee Engelse.

Nha Trang is niet een mooie stad, maar je kunt er goed ontspannen. Het strand ziet er goed uit, alleen is er nu een erg sterke stroming waardoor je niet kunt zwemmen. Maar ach...De eerste dag vloog voorbij hier in Nha Trang (mede door de uren slapen).

De tweede dag (gisteren) in Nha Trang zijn Tim, Meg en ik naar Monkey eiland geweest. Dat is voornamelijk een toeristische bestemming voor de Vietnamezen. Met de taxi en de veerboot zijn we naar het eiland geweest. We waren het eerste uur de enigste bezoekers daar. Later kwamen er wel wat meer. Het was heel apart. Een eiland vol met apen. Welk soort weet ik niet (stond er namelijk in het Vietnamees en dat ben ik nog steeds niet meester). De apen weten precies wat de toeristen eten hebben. Ik had nog een tarwekoek van de hema in mijn tas zitten, dus dacht die pak ik even en kan ik de apen voeren (er zijn namelijk geen regels in het voeren). Voordat ik het door had sprong een aap op me af en wilde de koeken (nog in de verpakking) uit mijn handen graaien. Zo stoer als ik natuurlijk ben.. Gaf ik die aap een klap... nee hoor. Ik gilde heel hard, trok een angst gezicht waardoor de kiwi's compleet in een deuk lagen en gooide gelijk de koeken weg. Zo dat was mijn helden moment! Gelukkig had Tim 2 van zulke acties en was ik niet de enige debiel in het gezeldschap... Het was erg leuk om zo dichtbij de apen te kunnen komen en foto's te maken. Maar ook eng!

's middags zijn megan en ik naar een spa geweest. Je hebt hier veel spa's. Veel met happy ending... ja ... te apart. In heel Vietnam zie je eigenlijk niet dat enigzins met sex te maken heeft. Geen reclame of wat dan ook. (komt door het regim hier)Maar je hebt veel masages met happy endings... Meg en ik zijn naar een luxe spa (zonder de bekende happy ending) te gaan. Het koste 17 dollar voor een uur aromatherapie masage... en het was geweldig! Daarna lekker uiteten geweest en nog een cocktail gedronken. Helemaal super!

Vandaag was de laatste dag met Tim en Meg en we zijn samen met de groep die we in Hue hebben ontmoet naar VInpearl land geweest. Zeg maar het antwoord van Nha trang op Disneyland. (nou ja ... niet echt dus)
Het was behoorlijk leeg daar, tenminste er waren weining mensen, dus geen rijen met bordjes van nog een uur wachten. We gingen er voornamelijk naar toe voor het waterpark! En dat was super. Het was echt een te leuke dag. Van de ene glijbaan na de andere. Heerlijk. lekker uiteten geweest (loempia's en pho noedelsoep).

Nu ben ik wel helemaal kapot en ga ik er weer een einde aan maken. Vroeg naar bed en morgen vroeg op voor de bootocht. Geen flauw idee wat ik daar ga doen, maar ja.

tot snel

  • 25 Oktober 2010 - 16:19

    Helma:

    Hoi dochter

    Jammer dat de Kiwi's verder trekken naar Thailand. Maar je zult je niet vervelen begrijp ik. Tim heeft toch wel een foto gemaakt van een aap voerende Petra. Is namelijk te leuk om iets mee te scrappen. Je hebt de e-mail adressen van Tim en Megan toch wel gekregen?
    Nu op voor je boot tocht.
    geniet ervan.
    Blijf het leuk vinden om je avonturen te volgen.

    dikke kus je moesie

  • 25 Oktober 2010 - 17:46

    Mandy:

    Hey Peet!

    Klinkt allemaal super...!
    Aapies zijn leukkk.....!
    Jammer dat je niet langer met Tim en Meg kan reizen maar wie weet zitten er morgen ook wel hele leuke mensen op de boot met wie je verder kan reizen!
    Ik ben erg benieuwd naar je outfits!!!
    Veel plezier nog!!!

    Liefs Mandy

  • 25 Oktober 2010 - 18:26

    Nicolette:

    Heey meis,

    Wat een super verhalen!!!
    Wat gaat de tijd snel en wat een ervaringen ben je weer rijker!!
    Een hele goede reis op de boot en tot het volgende verhaal...

    Liefs xxx

  • 26 Oktober 2010 - 07:21

    Oma Riet:

    Hallo Petra,
    Ik blijf het allemaal spannend vinden hoor. Maar ik vraag me af of je ook foto's kunt plaatsen?
    Groetjes Oma

  • 26 Oktober 2010 - 17:54

    Marjolijne:

    He Peet,
    Oww wat klinkt het allemaal goed!! Het is dat het hier zo'n lekker weer is, anders was ik meteen over gekomen...
    Geniet er nog van!
    Kussen Mayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 27286

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: