Finding Nemo!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Finding Nemo!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Finding Nemo!!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

24 November 2011 | Australië, Cairns

De laatste drie dagen heb ik op/bij the great barrier reef doorgebracht. Helaas niet duikend, maar snorkelend.. Ook heel leuk en vermoeiend.

Ik heb met Pro-dive de tour gedaan. Er waren 32 mensen die ging snorkelen / duiken. Erg gezellig. Ik ben natuurlijk gegaan om Nemo te vinden en om een schildpad te zien zwemmen.

De heenreis (4 uur op open zee varen naar de reef) heb ik kotselijk door gebracht.. nee dit keer bedoel ik echt KOTSelijk.. Ik had namelijk last van zeeziekte. Mijn ontbijt en het avondeten van de avond ervoor kwam er fijn uit... Dus ik heb de eerste dag voornamelijk groen gezien.. ook een mooie kleur toch?

Maar na de reis heen is het steeds beter gegaan. Elke dag waren er 3 mogelijkheden om te snorkelen. Elke keer een ander stukje van de reef of een andere route. Echt zo mooi om te zien. Je kunt zo veel zien daar.

Op de boot was het ook erg gezellig. elke keer na een duik of snorkel momeent ging iedereen aan elkaar vragen heb je ook ..... gezien. ik heb zoveel soorten vissen gezien dat ik het niet bij kon houden en aangezien ik niet de juiste namen weet lastig om op te noemen. Maar toch een poging:

Ik heb gezien:
- kleine zembra vis (zwart-wit gestreept)
- Knalblauwe vis
- Blauwe vis met gele kop (geen dorrie)
- Tijgervis (had ik even opgezocht op de boot)
- Vieze vis die soort zweeft over water, blubberige onderkant (ik weet het niet een hele duidelijke beschrijving)
- Veel grote grijzige vissen
- Baracuda (heel groot)
- school vissen waar ik tussen zwom
- Stingers (soort kwallen die prikken, ik had gelukkig een pak aan)
- en nog veel meer...


maar ook:
- Schildpad (genoemd Bryan, heel oud, maar heel lief)
- Nemo (eindelijk gevonden!!)

en een HAAI een great barrier haai!!

eerst zag ik een haai terwijl ik op de boot stond tijdens de nachtduik (voor de duikers). De tweede keer toen ik aan het snorkelen was (dag 3) en schok me kapot en ben snel uit t water gegaan. hahahhaa. De haai doet mensen volgens mij niets (ik leef nog dus het zit wel goed)

De trip was echt leuk! Mooie snorkeltochten, leuke mensen en goed eten. De golven was ik wat minder fan van. Maar na de heenreis hoefte ik gelukkig niet meer over te geven.

Gisteren ben ik teruggekomen en wezen eten met de mensen die mee waren op de tour. Was erg gezellig. We gingen uit eten in Gilligans (club, hostel). Was goed te eten. Het leukste waren de dansmoves van Nathan. Hij ging helemaal los op de dansvloer met de magnatron, de sprinkler en breakdansen (niet heel goed, maar erg amusant). Tijdens de breakdans haalde hij wel zijn kin open en moest gehecht worden...tja.... Hopelijk gaat het beter met hem.

Vandaag heb ik het rustig aan gedaan. Was nogal moe van de tour (eerste snorkel was al om half 7 's morgens) en het regende vandaag nogal hard.. Vanavond neem ik de bus naar Airlie beach waar ik de Whitsundays ga bezoeken.. Benieuwd hoe dat gaat.. lees het volgende verslag ;)

hierbij nog wat foto's.

kuzz
tot snel

  • 24 November 2011 - 09:59

    Oma Riet:

    Wat een avontuur!! Opa is met de marine ook bij het Barrier Reef geweest. Maar dat is lang geleden. Toen kende ik hem nog niet. Ongeveer in de middeleeuwen. Groetjes Oma Riet.

  • 25 November 2011 - 21:04

    Guus:

    Ha Peet, klinkt echt fantastisch zeg! En die temperatuur daar is natuurlijk ook jaloersmakend... Geniet ervan! Guus

  • 28 November 2011 - 18:11

    Tim 28-11-2011:

    Hoi zus, leuk om te lezen dat het goed met je gaat. En dat je veilig terug bent aan land na die duiktrip met al die rare vissen. Je bent weer a la peet de gekste dingen aan het doen. Ik geniet van je reisverslag. Veel plezier in/bij Airlie beach.

    Groeten Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 27283

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: