Zo ken je niemand, zo eet je met 5 vrienden - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu Zo ken je niemand, zo eet je met 5 vrienden - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Zo ken je niemand, zo eet je met 5 vrienden

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Oktober 2010 | Vietnam, Hanoi

Gewappend met mijn Loney planet ging ik Hanoi in. Benieuw wat het gevoel van Hanoi is... nou vooral hectiek en veel verdwalen. Ik had van iemand van het hotel een leuk cafetje aangeraden gekregen, twee keer recht en dan verderop in de straat... na ik ben er nooi gekomen.

Ik ben het hele oude deel van Hanoi wel minstens 3 keer door gelopen en steeds weer moeten vragen waar ik was op mijn kaart. De loney planet is geweldig echt.. maar aan de kaarten moet nog even gewerkt worden. Zo staan niet alle straten erin en zijn sommige tentjes er gewoon weg niet meer of verhuisd.

Het oversteken is heel apart.. je moet even kijken of er niet te veel auto's aankomen (deze zijn er niet zo veel, maar rijden echt door) en dan met je gezicht op oneindig in een rechte lijn in een vast tempo oversteken. Gelukkig had ik deze tips gekregen van lieve collega's.De scooters (waar er echt heel veel van zijn die allemaal in een andere richting rijden en allemaal een nieuwe manier vinden om een bocht te nemen) Nou dat oversteken lukte me aardig. De weg vinden daarin tegen viel behoorlijk tegen. Uiteindelijk kwam ik bij de kathedraal en het tente La place. Ik was een aantal uur aan het lopen geweest en toe aan wat eten, drinken en opzoek naar backpackers. Eten (noodlesoep met kip) en drinken ging gelijk goed.. de backpackers tegen komen daarin tegen niet echt.

Na een tip van de eigenaresse van het cafe ben ik een vaag straatje in gelopen. Daar zitten namelijk de grote hostels. Daar heb ik kennis gemaakt met Clair uit Australie en Darell uit Ierland. Samen zijn we op zoek gegaan naar een beruchte sandwichshop.. en natuurlijk niet gevonden. Uiteindelijk hebben we de rest van de dag doorgebracht met elkaar door een cheeseburger te eten (je moet wat), de gevangenis te bezoeken (museum) en aan te sluiten bij happy hour bij het hostel. Daar wordt de groep alleen maar groter en gezelliger. Uiteindelijk hebben we met ze 8-en een drankje gedaan bij het cafe ernaast (is alles de helft goedkoper! toch belangrijk) en "heerlijk" gezetten op te kleine plastic krukjes. Waar Darell nog even door heen zakte.

Om de dag goed af te sluiten zijn we met 5 overgebleven om een hapje te eten bij PHo-24 een soort mac maar dan met heerlijke noodlesoep en ja (voor jouw Suus) heerlijke loempia's!

Nu ben ik terug in mijn hotel (met gratis internet toegang) en ga ik morgen naar het hostel. Dan slaap je wel met meerdere mensen op 1 zaal, maar alles is schoon, je hebt je eigen kluis en vooral zijn er mensen waarmee je op kunt trekken..


Al met al een goede start voor deze reis. Ik ben benieuwd naar het volgende. Nu eerst slapen!

kuzz

  • 13 Oktober 2010 - 18:45

    Hilde:

    Zo, dat klinkt fantastisch! Je hebt je draai al helemaal gevonden.
    Geniet!!

  • 13 Oktober 2010 - 18:46

    Hilde:

    Ik zeg net tegen Hans: 'Petra is in Hanoi'. Zegt ie: 'Ooooooohhh, zucht, ik wil wel ruilen...'
    En we vragen ons af of je al een bezem hebt gekocht...

  • 13 Oktober 2010 - 20:27

    Helma:

    Het is nu echt hé. Jij daar in Vietnam en leuk dat je mensen hebt leren kennen waar je de dag mee kan doorbrengen. Noodlesoep en loempia lekker zou er zo zin in hebben. Ik ben reuze benieuwd naar al je avonturen maar ja ik moet geduld hebben. Geniet en vraag het recept van de loempia voor Suus.
    Dikke kus van ons (Ed,Tim en mij)

  • 13 Oktober 2010 - 20:33

    Helma:

    O,ja nu ik net thuis ben van de hobbyclub moet ik je er toch aan herinneren om vooral veel foto's te maken. Dat zal overgens geen probleem voor je zijn. maar je weet het hé ik wil alles zien als je weer thuis ben ook die vogels in kooitjes en te veel personen op een scooter. Daar kan ik dan iets leuks van maken:)

    kuzzzz

  • 14 Oktober 2010 - 06:20

    Sandra:

    Klinkt goed Petra en gezellig dat je meteen andere backpackers hebt ontmoet. Gewoon gezellig naar hostels blijven gaan totdat je echt een keer instort en je eigen kamer wil :-P Apart dat het daar zo druk/groot/onoverzichtelijk is dat je niks kunt vinden! Have fun!

  • 14 Oktober 2010 - 06:54

    Lenie Van Arkel:

    Hoi Peet, Ik vind het knap dat je alleen naar zo'n land op vakantie gaat.Ik zou niet willen ruilen, maar wel met je mee hebben willen gaan.Geniet van je reis in die mierenhoop.Hebben ze daar ook zo'n leuke tuk-tuk. Ga er dan zeker een keer in mee. Veel plezier.......en hopelijk ontmoet je nog veel meer backpackers.

  • 14 Oktober 2010 - 13:59

    Joop:

    Ik hoor het al, het gaat precies zoals het hoort. Jij komt er wel. hehe.

    Veel plezier!

  • 14 Oktober 2010 - 15:40

    Oma Bakker:

    Lieve Petra,
    Ik heb net je verslag van Suriname verwijderd en me aangemeld voor jouw verslag uit Vietnam. Knap hoor zo alleen. Ik blijf je volgen hoor. Groetjes en kus Oma.

  • 14 Oktober 2010 - 15:41

    Oma Bakker:

    Lieve Petra,
    Ik heb net je verslag van Suriname verwijderd en me aangemeld voor jouw verslag uit Vietnam. Knap hoor zo alleen. Ik blijf je volgen hoor. Groetjes en kus Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Petra

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 27275

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

Thailand, Laos & Cambodja

09 November 2011 - 21 December 2011

The land of OZ (met tussenstop Hong Kong)

12 Oktober 2010 - 06 November 2010

Backpacken door Vietnam

Landen bezocht: